معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

علائم تب سه روزه در دام ها چیست؟علیرضا جمالی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که بیماری تب سه روزه دام یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند، گفت: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل دارد.

جمالی گفت: رعایت بهداشت دام، ضدعفونی و سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام‌ها، از بین بردن محل تجمع حشرات مانند آب‌های سطحی در اطراف مراکز نگهداری دام‌ها و نیز انجام واکسیناسیون علیه این قبیل بیماری‌ها از جمله اقداماتی است که باید دامداران به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او افزود:  با توجه به افزایش دما و فراهم شدن امکان رشد و تکثیر انواع حشرات احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب سه روزه و لمپی اسکین در دام‌های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: بی توجهی به توصیه‌های پیشگیرانه دامپزشکی می‌تواند موجب ابتلا دام‌ها و ایجاد خسارت‌های اقتصادی به دامداران شود.

جمالی  افزود: مهم‌ترین علائم این بیماری تب بالا، لرزش، بی‌اشتهایی، افزایش ترشحات بینی، کاهش تولید شیر، لنگش و زمین گیرشدن حیوان است.

انتهای پیام /ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
اطلاعات جالبی بود ممنون (