شاعر کودک و نوجوان در خوزستان گفت: وظیفه شاعر توصیف نیست، اندیشه و نگاه تازه و کشف کردن چیز‌هایی است که پنهان مانده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان در اولین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر (آینه‌های ناگهان) گفت: وظیفه شاعر توصیف نیست، اندیشه و نگاه تازه و کشف کردن چیز‌هایی است که پنهان مانده‌اند.

او افزود: باید‌ها و نباید‌هایی که در زندگی ادبی ما مهم هستند و بر همین اساس باید بدانیم برای چه فکر می‌کنیم و می‌نویسیم و اصلاً چه چیز را باید بنویسیم و چه چیز را نباید بنویسیم.

بکتاش در ادامه با اشاره به اینکه چیزی سروده می‌شود باید این قابلیت را داشته باشد که بتواند چیزی را به وسعت جهان بی افزاید، بیان داشت: نوجوانان در خلق آثار خود باید از حواس خود خوب بهره ببرند و بسیار تعجب کنند، حتی از تکان خوردن یک برگ یا راه رفتن یک هزارپا و این‌گونه است که به مرحله اندیشیدن خواهیم رسید.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این نشست مجازی کار کانون را آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان توانمند و خلاق عنوان و تصریح کرد: این کودکان و نوجوانان باید پیشینه ادبی و تمدنی خود را از طریق ادبیات بشناسند و از این طریق ظرفیت‌هایی جهت آینده ادبی خود پیدا کنند.

براساس این گزارش؛ در اولین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر (آینه‌های ناگهان) اعضا به خوانش آثار خود پرداختند و غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان به نقد و بررسی این آثار پرداخت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.