دو نفر متخلف حرفه‌ای صید پرندگان شکاری در شهرستان نمین توسط یگان حفاظت محیط زیست نمین دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امین شکوری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین گفت: یگان حفاظت محیط زیست نمین در پی گزارش مردمی مبنی بر صید غیر مجاز پرندگان شکاری در بخش ویلکیچ شهرستان نمین دو نفر متخلف حرفه‌ای و سابقه دار را که مبادرت به شکار و زنده گیری پرندگان شکاری و حمایت شده نموده بودند دستگیر کردند.

او افزود: یکی از متخلفان غیربومی بوده که با همکاری یکی دیگر از افراد بومی منطقه اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب در منطقه می‌نمود که با تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان نمین دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکوری مقدم گفت: در این فصل برخی از متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری در زیستگاه‌های این شهرستان حضور می‌یابند که به شدت با آنان برخورد خواهد شد. ادوات شکار این متخلفان نیز کشف و ضبط شد.

او افزود: پرندگان شکاری شاهین سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس می‌باشند و با توجه به شکار و صید بی رویه و قاچاق آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس در معرض خطر انقراض قرار گرفته و قانونگذار محکومیت سنگینی را برای متخلفان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.