مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت:هر چقدر به سمت توسعه مدارس سبز پیش برویم در بهینه‌سازی مصرف انرژی و حتی تولید انرژی مورد مصرف خود مدارس می‌توانیم موفق عمل کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه به معماری سبز و ایرانی اسلامی و همکاری با دانشگاه رازی گفت: معماری سبز، یکی از گرایش‌ها و رویکرد‌های نوین معماری و برخاسته از توسعه پایدار است که به دنبال بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده برای سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است.

او  تاکید کرد: هر چقدر به سمت توسعه مدارس سبز پیش برویم در بهینه‌سازی مصرف انرژی و حتی تولید انرژی مورد مصرف خود مدارس می‌توانیم موفق عمل کنیم و گام مهمی در رفع مسائل زیست محیطی به سهم خود برداریم.

او بیان کرد: با همکاری و هماهنگی از ظرفیت‌های علمی اساتید دانشگاه رازی به منظور ممیزی انرژی مدارس موجود و در حال ساخت استان کرمانشاه استفاده شود و باید مدیریت سبز در مدارس و آموزش‌های لازم به دانش آموزان اولیا و مربیان فرهنگ سازی شود.

نظری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای همکاران استان و نیز همکاران سراسر کشور گفت: نقشه راه و برنامه ریزی برای  مدیریت سبز در طرح‌های آتی اداره کل نوسازی مدارس تهیه می شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.