تجهیز اراضی زیر کشت گوجه فرنگی ارسنجان به شیوه آبیاری نوین

یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی تحت کشت گوجه فرنگی ارسنجان به شیوه آبیاری نوین تجهیز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: یک هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشت گوجه فرنگی در این شهرستان به صورت خود اجرایی و با هزینه بهره برداران به شیوه نواری آبیاری می‌شوند.

او، بیان کرد: مصرف بهینه و کنترل هدر رفت آب، افزایش عملکرد محصول، مبارزه آسان با علف‌های هرز، کشت در اراضی شیب دار، مصرف بهینه کود و سم در واحد سطح را از مزایای آبیاری نوین است

حسینی، تصریح کرد: در کشت گوجه فرنگی با آبیاری غرقابی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در هکتار مصرف می‌شود، ولی در آبیاری قطره‌ای مقدار آب مصرفی به ۶ هزار و ۳۰۰ مترمکعب در هکتار کاهش می‌یابد که در آبیاری غرقابی میزان برداشت محصول گوجه فرنگی ۵۰ تن در هکتار و عملکرد آبیاری نوین ۸۰ تن در هکتار بوده که همین امر نیز باعث روی آوردن کشاورزان به کشت این محصول با آبیاری قطره‌ای شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ادامه داد: زمان کشت گوجه فرنگی در ارسنجان از ۲۵ اسفند ماه ۹۸ شروع و تا اوایل تیر ماه امسال ادامه داشت.

او، افزود: زمان برداشت محصول گوجه فرنگی نیز از اواسط مرداد شروع و تا پایان آبان ماه ادامه می‌یابد که پیش بینی می‌شود در  امسال  ۱۰۴ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان ارسنجان تولید شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار