نخستین دوره جریان‌های آبی، ایمنی و نجات در رودخانه‌ها با هدف کاهش خطرات و مرگ و میر ناشی از این رشته ورزشی در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پارسال رودخانه‌های استان فارس در فوتی‌های رودخانه‌های ایران سهم چشمگیری را داشت و آشنا نبودن با روش‌های دره نوردی و عبور از رودخانه‌های فارس به خصوص در منطقه سپیدان داغی بر دل ۴۷ خانواده گذاشت.

 به همین منظور و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، دره نوردان و کوهنوردان فارسی در یک دوره دو روزه با تدریس مدرسان بین المللی فدراسیون‌های کوهنوردی، غریق نجات و رفتینگ شرکت می کنند.

سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، برگزاری این دوره را پنجم و ششم مردادماه  امسال در مجموعه ورزشی پولادکف سپیدان اعلام کرد.

علی فرزامی دبیر برگزاری این دوره، گفت: آشنایی با جریان‌ها و روش‌های عبور از رودخانه، جهت‌ها و سمت ها، روش‌های طناب ریزی و حمایت ها، روش‌های شنا در رودخانه، کمک‌های اولیه و امداد رسانی به افراد گرفتار در آب، حمل و احیای غریق در رودخانه، کار با طناب پرتابی و آشنایی با روش‌های حمایت افراد حین فرود.

او، بیان کرد: این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار