دقایقی پیش زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در نهبندان اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  دقایقی پیش زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشترحوالی نهبندان در ساعت   ۰۰:۳۷:۱۷ نهنبدان اتفاق افتاد.

عمق این زمین لرزه ۸ کیلومتر بوده و نزدیک‌ترین شهرها به وقوع این زمین لرزه ۴ کیلومتری نهبندان، ۲۷ کیلومتری شوسف و۸۱ کیلومتری سفیدآبه (سیستان و بلوچستان) بوده است.


بیشتر بخوانید


همچنین نزدیکترین مراکز استان به این زمین لرزه ۱۶۳ کیلومتری بیرجند و ۲۴۳ کیلومتری زاهدان بوده است.

بیکی  فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: مرکز وقوع زمین لرزه در شهر نهبندان حوالی زندان بوده و خوشبخانه تا این لحظه و با بررسی که صورت گرفته خسارتی گزارش نشده است.

او افزود: زلزله‌ی ساعت ۳۷ دقیقه‌ی بامداد جمعه ۳ مرداد، شهر نهبندان ۴.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین بوده است که از لحظه‌ی اولیه‌ی وقوع آن، ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

 بیکی اظهار کرد: تمامی روستا‌های نزدیک به شهر نهبندان مورد بررسی قرار گرفت که این زمین لرزه در آن مناطق احساس نشده است.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان ادامه داد: بعد از وقوع زمین لرزه تا کنون پس لرزه‌ی ۱.۸ ریشتری هم احساس شده که هر چند جای نگرانی نیست، اما در عین حال بر هوشیاری و آمادگی در جهت اقدامات مقابله‌ای با زمین لرزه از سوی مردم تأکید داریم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام در ساعت 3 صبح امروز دوشنبه 15 فروردین داخل شهر نهبندان شاهد زلزله بودیم احتمال پس لرزه و شدت بیشتر از این هست.؟