رئیس پلیس فتا یزد از بی گدار به آب زدن در سایتی اینترنتی می گوید که در کسری از ثانیه زحمت چندین ساله شما را از بین می برد.

کلاهبرداری اینترنتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد از  گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از حسابش به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شده بود که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش بیل مکانیکی را مشاهده کرده و با توجه به قیمت مناسب آن جهت بازدید از بیل مکانیکی، به شهرستان محل فروش مراجعه کرده است.

رئیس پلیس فتای یزد گفت: پس از بازدید از یک دستگاه بیل مکانیکی که فروشنده به وی نشان داده بود، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه را طی سه فقره چک تسلیم فروشنده کرده تا فروشنده محموله را بارگیری و به شهرستان محل سکونت خریدار ارسال کند.

او  افزود: فروشنده پس از دریافت وجه، علاوه بر این که بیل مکانیکی را برای خریدار بارگیری و ارسال نکرد، تلفن خود را نیز خاموش کرد که پس از انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد که فروشنده کلاهبر‌دار بوده و بیل مکانیکی که به رویت خریدار رسانده نیز متعلق به وی نبوده است.

ابوطالبی با بیان اینکه پیگیری جهت دستگیری فرد کلاهبردار ادامه دارد، افزود: پس از اقدامات فنی و اخذ دستور قضایی  از سوی کارشناسان این پلیس، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه پرداختی به خریدار عودت داده شد.

او بر لزوم عدم اعتماد به چنین آگهی‌هایی تأکید کرد و گفت: شهروندان باید هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.