به منظور حفظ منابع طبیعی ۶۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق هدف عموما حوضه‌های آبخیز روستا‌های شهرستان‌های استان سمنان حاشیه جنگل نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تعداد ۶۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی در کل شهرستان‌های استان سمنان نصب شده است.

او در خصوص لزوم استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی در روستا‌های شهرستان‌های تابعه استان سمنان افزود: با توجه به اینکه تعداد روز‌های آفتابی در این منطقه بیش از ۲۰۰ روز در سال است، به منظور استفاده بهینه از انرژی خورشید و جلوگیری از قطع و بوتهکنی گونه‌های مرتعی آبگرمکن‌های خورشیدی را در مناطق روستایی نصب کردیم.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه مناطق هدف که در معرض تخریب پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی بواسطه استفاده از سوخت فسیلی در اولویت این اداره کل بوده و با برنامه ریزی سالانه سعی می‌گردد این گونه مناطق تحت پوشش نصب آبگرمکن خورشیدی و استفاده رایگان از سوخت پاک قرار بگیرد، عنوان کرد: نصب آبگرمکن‌های خورشیدی علاوه بر کمک به معیشت زندگی روستاییان، سبب حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع و بوتهکنی گیاهان مرتعی میشود.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: تعداد زیاد روز‌های آفتابی در سال، سختی حمل و نقل سوخت‌های فسیلی و نبود شبکه گاز در منطقه استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی را در روستا‌ها توجیهپذیر کرده است.

او با بیان اینکه انرژی خورشید منبع بیکران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی ما به منابع تجدیدناپذیر انرژی میکاهد، تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشید گام بسیار موثری در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، ذخیره منابع انرژی و گره گشای مسائل اقتصادی کشور خواهد بود.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیائی ایران، مناطق وسیعی از کشور از شدت تابش بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: آب گرمکن‌های خورشیدی یکی از موثرترین طرح‌های استفاده عمومی و آسان از انرژی خورشید برای تأمین آبگرم مصرفی در بخش خانگی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار