روحانی گفت: مردم ایران در دو سال مقابله با تحریم و پنج ماه مقابله با ویروس کرونا نشان داده‌اند که دارای توان کافی برای ایستادگی در برابر فشارها هستند و به زانو درنمی‌آیند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: بیش از پنج ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا مواجه بودند و وارد ماه ششم شدیم. بیش از دو سال و دو ماه هم است که مردم با تحریم شدید آمریکا مواجه بودند که وارد دومین سال و سومین ماه شدیم.

روحانی با بیان اینکه ماه‌ها و سال‌های بسیار سختی برای مردم عزیز و بزرگوار ما سپری شده است، اظهار کرد: مردم مشکلات اقتصادی بسیاری را در این سال‌ها داشته و تجربه کرده بودند. بحث‌هایی هم برای بهداشت و سلامتی برای مردم ایجاد شد و تکلیف مردم برای فاصله اجتماعی مشکلات اجتماعی و عاطفی ایجاد می‌کند که مردم باید تحمل کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وقتی می‌گوییم عروسی باشد، ولی مراسم پرجمعیت نباشد، مردم مشکلات عاطفی دارند. وقتی می‌گوییم عزا باشد، ولی مراسم عزا نباشد، مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند.

او گفت: مردم ایران در این دو سال و چند ماه و در این پنج ماه برای مقابله با ویروس کرونا نشان داده دارای توان و قدرت کافی برای مقابله و ایستادگی در برابر فشار‌ها هستند و به زانو درنمی‌آیند. اگر ۱۰ فشار دیگر هم وارد شود و بخواهد مردم را از مسیر درست خارج کند، مردم با تعاون و همکاری، هر مشکل بزرگ را سهل و آسان می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه به دو عنصر مهم نیاز داریم، تصریح کرد: عنصر نخست، امید به آینده است. یاس باید از بین برود. اگر یاس جامعه را فرا بگیرد، موفقیتی در کار نخواهد بود بنابراین باید همواره به آینده به عنوان روز فرج و گشایش همیشه امیدوار هستیم و می‌دانیم دیر یا زود، آینده با حق است. عنصر دیگر هم تدبیر، حسابگری و برنامه‌ریزی درست برای عبور از مشکلات و سختی‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز کادر درمان، از یک سمت و کادر تولید از سمت دیگر، کادر توزیع، جابجایی و حمل کالا و کادر فرهنگی همه دست به دست هم دادند، خاطرنشان کرد: اگر یکی از این کادر‌ها نبود، نمی‌توانستیم پیش برویم. اگر کادر تولید نبود و برای خرید ماسک، تجهیزات پزشکی و دارو از خارج خرید کنیم، اولا به ما نمی‌دادند و بعد هم معلوم نبود پس از چه مدت زمانی و با چه قیمت گرانی و امروز و فردا کردن، آن را به ما بدهند.

روحانی افزود: اگر ماسک N۹۵ را به ما نمی‌دادند، ما نداشتیم و نیاز به سفارش دادن داشتیم، و کشوری که سفارش داده بودیم، یک ماه عقب می‌انداخت، چه مشکلاتی در کشور ایجاد می‌شد.

او با بیان اینکه همه کادر‌هایی که باید در صحنه باشند، همه مسئولیت خاص و سنگین خود را برعهده گرفتند، ابراز داشت: علیرغم تحریم و گرانی، مشکلات حاد و بحرانی آنچنانی را شاهد نیستیم و دولت در حد توان کمک می‌کند. هرچه به فکر ما، وزرا، قوا و نیرو‌های دیگر می‌رسد، را انجام داده‌ایم.

 نیاز‌های بهداشتی و پزشکی در اولویت است

رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح‌های دولت درباره تامین اجاره خانه مستاجران اظهار کرد: در همین ایام کرونا دو طرح مهم برای اجاره و مستاجران آوردیم؛ یک طرح برای آن بود که اجاره‌بها از چقدر بیشتر نباشد و هفته قبل هم تصویب کردیم یک وام ارزان قیمت به مستاجران بدهیم و برای افرادی که در شهر‌های بزرگ و کوچک هستند این ودیعه را از بانک‌ها با یک نرخ ارزان قیمت ۱۳ درصد دریافت کنند. دولت تلاش کرده است با در اختیار دادن وام، امکانات در اختیار مردم، یارانه بگیران و نیازمندان قرار بگیرد. علاوه بر این پرداختی ویژه‌ای برای ۳ میلیون خانوار در نوبت قرار دادیم.

روحانی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: دولت تمام تلاش و توان خود را در زمینه فعالیت اقتصادی و معیشتی به کار بسته و افتتاح‌هایی که در روز‌های پنجشنبه توسط دولت انجام می‌شود نشان از تحرک و تلاش دولت در این زمینه است.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی نیاز‌های بهداشتی و پزشکی در اولویت است و وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه حدود ۵ ماه از همگیری ویروس کرونا گذشته است، گفت: هم ما و هم دنیا ازاین ویروس تجربه روشنی داریم و به این نتیجه رسیدیم که باید تمرکز باید بر نظام سلامت و بهداشتی باشد وکاری کنیم که نیاز به مراجعه مردم به بیمارستان نباشد.

روحانی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، آموزش و در بعضی وقت‌ها تعطیلی اجتماعات برای سلامت مردم در نظر گرفته شد، ولی رعایت نظام بهداشتی در اولویت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر نظام بهداشت دچار مشکل شد به ناچار باید نظام درمان را جایگزین کرد، اظهار کرد: البته در روز‌های اول شیوع کرونا همه دنیا به سمت محدودیت و ممنوعیت مانند عدم خروج از خانه، بسته شدن کسب و کار‌ها و نرفتن به مسافرت حرکت کرد که چاره‌ای هم نبود.

او اضافه کرد: اما در ادامه مشخص شد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خود در بعضی از زمان‌ها مشکل آفرین است. زیرا زمانی که تولید و توزیع متوقف شود، زندگی مردم مختل می‌شود و همه به این نتیجه رسیدند که باید به سمت بازگشایی پیش بروند و همه کشور‌ها فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دادند.

روحانی خاطرنشان کرد: اکنون همه کشور‌ها ماسک زدن را اجباری کردند و حتی جریمه و افزایش جریمه داشتندبه عنوان مثال اعمال جریمه از ۱۵۰ یورو به ۵۰۰ یورو را در برنامه خود قراردادند که نشان از اعمال سختگیرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ناظران باید با استحکام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیگیری کنند، توضیح داد: نباید تخلفی صورت بگیرد و حتی برای ماه محرم که تصمیم گیری و برنامه‌ریزی شده است، تاکید شد افرادی که مسئولیت دارند، باید به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای هر امری روحیه لازم است، نباید جامعه‌ای روحیه خود را ببازد و دچار اضطراب و افسردگی شده و به آن‌ها اینگونه القا کنند که فردا بدتر می‌شود؛ شما نباید اضطراب بیخود به مردم وارد کنید؛ ترس و خوف معقول درست است و مردم باید از این بیماری به عنوان یک بیماری خطرناک بترسند و مراقبت کنند، اما نباید اضطراب و دلهره به مردم وارد کنیم؛ بین ترس معقول و اضطراب مرزبندی سخت است و باید به این موضوع توجه کنیم؛ این اصولی است که مردم باید انجام دهند و در تبلیغات نیز مورد تاکید قرار گیرد و در تولید نیز برای آن تلاش کنیم.

او افزود: وقتی به مردم تاکید می‌کنیم که در اجتماعات از ماسک استفاده کنند، باید ماسک به اندازه کافی به وفور و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داشته باشد؛ در این زمینه وزارت صمت مسئولیت سنگینی دارد و وظایف خود را انجام می‌دهد.

روحانی با اشاره به گزارش سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: روزانه ۱۱ میلیون ماسک تولید می‌شود؛ البته دیگران هم تولید می‌کنند و تنها کارگاه‌های صمت نیست؛ ماسک باید به اندازه کافی تولید شود و از طرف دیگر روحیه بلند نوع‌دوستی، وطن خواهی و یاری یکدیگر، مسئولیت پذیری و فداکاری که در ماه محرم و ماه ذیحجه نیز که با عید قربان و عرفه و میلاد برخی ائمه هدی و پربرکت است، این امر را بیشتر خواهیم دید.

رییس جمهوری ادامه داد: عرفه هم روز خاص است و ان شاءالله که مراسم این روز خاص با رعایت پروتکل‌های مورد تاکید و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و محافل باشکوه برگزار شود؛ ماه بسیار مهمی است و باید همه را یاری کنیم و مخصوصا که به ایام عید قربان می‌رسیم همه کسانی که تمکن مالی دارند، بتوانند گوشت را بین مردم و فقرا توزیع و تقسیم کنند؛ کاری که همه ساله انجام می‌شود.

او گفت: این ویروس را کوتاه مدت نبینیم، بحث هفته و ماه مطرح نیست، ذیحجه و محرم و مرداد و شهریور و مهر مطرح نیست باید برای تمام سال و حتی ماه‌هایی از سال آینده برنامه ریزی داشه باشیم؛ نمی‌دانیم چه روزی است و برای ما نامشخص است؛ هنوز تا روزی که واکسن تولید و تایید شده و به دز کافی توزیع شود، مراحل زیادی در پیش داریم، ممکن است گفته شود که تزریق یک بار واکسن کافی است یا اینکه دوبار تزریق شود، چون اساسا این بیماری ناشناخته است هر چه جلو می‌رویم به نکات جدیدی می‌رسیم و باید به طور بلند مدت چاره اندیشی، برنامه ریزی، نظارت و تلاش کنیم و در برابر تخلفات قاطع بایستیم.

عبور از پیک کرونا در چند استان

رئیس جمهوری ادامه داد: ما امروز خبر خوشی را داشتیم که با تلاش پزشکان و مسئولین و بیشتر با حمایت مردم و اجرای پروتکل توسط مردم، در برخی از استان‌ها مانند کرمانشاه، کردستان، خوزستان توانستیم از پیک عبور کنیم. در برخی از استان‌ها متاسفانه هنوز در مسیر پیک هستیم که باید مراقبت کنیم و عبور کنیم.

روحانی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که ما امروز بحث کردیم و مردم نیز باید مطلع باشند مساله سوگواری در ماه محرم‌الحرام است. این جای تاکید نیست همه می‌دانند زندگی ما مردم ایران و شیعیان و مسلمانان با عشق امام‌حسین (ع) عجین شده و این با همه مسائل متفاوت است.

او خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا و فرهنگ محرم و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) سوگواری برای آن بزرگواری یک مساله مهمی است. ما از کودکی و در طول تاریخ‌مان همیشه اینچنین بوده است. کشور‌های دیگر و همسایگان ما هم به‌خوبی عزاداری می‌کنند، ولی ایرانیان همواره توجه خاص و ویژه‌ای نسبت به اهل بیت و در میان اهل‌بیت، توجه خاصی نسبت به اباعبدالله‌الحسین دارند. در روایات ما عزاداری برای همه شهادت‌ها و وفات بزرگان و پیغمبر و ائمه است، اما یک تاکید ویژه برای عزاداری امام حسین (ع) شده است.

رئیس جمهوری گفت: در روایات فراوان آمده است که زیارت حسین (ع) جایگاه دیگری دارد البته زیارت همه ائمه جایگاه بلندی دارد، ولی عزاداری برای امام حسین (ع) عشق به امام حسین (ع) چیز دیگری است که در عمق و جان ما است.

روحانی یادآورشد: یک وقتی در جامعه ما بحث سلامت یا اقتصاد، سلامت یا معیشت، نان یا جان بود، ولی مردم ما روشن کردند که این دوگانگی غلط است و ما چنین دوگانگی نداریم. بله هم جان و هم نان، هم سلامت و هم معیشت هر دو با هم، مردم به خوبی ثابت کردند که این دو باید در کنار یکدیگر باشند.

او اضافه کرد: البته ممکن است هر روزی بحثی مطرح شود و الان که به ماه محرم رسیدیم بحث عزاداری یا سلامت مطرح شود، خیر هر دو، هم عزاداری امام حسین (ع) و هم توجه به پروتکل‌های بهداشتی این‌ها مانعه‌الجمع نیست، باید این‌ها را جمع کرد و در کنار هم قرار داد. ما هم باید سوگواری امام حسین (ع) را به عنوان یک فرهنگ بلند، و یک فرهنگی که در تاریخ منجی ما بوده پاس بداریم. انقلاب و پیروزی و دفاع مقدس اگر بوده، همه ما در همه جا مرهون امام حسین (ع) هستیم.

روحانی گفت: اینکه ما یک ملت مقاوم داریم که در برابر آمریکا ایستاده و مقاوم است از فرهنگ کربلا و امام حسین (ع) است که این ملت شجاع و قوی را در برابر دشمنان، استوار قرارداده است، بنابراین سوگواری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قطعا هر دو باید در کنار هم باشد.

رئیس جمهوری گفت: ما ماه رمضان را در دوران کرونا تجربه کردیم؛ مردم قرآن برسر گرفتنن و عبادت کردند وشب‌های احیا عده‌ای با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مساجد و محافل رفتند و عده‌ای در خیابان وعد‌های هم در فضای مجازی و برخی هم این مراسم را از طریق رسانه ملی دنبال کردند، قرآن بر سر گرفتند همه این آیین‌ها را انجام دادند واصول بهداشتی را هم رعایت کردند.

روحانی افزود: ماه رمضان تمام شد هیچ کس نبود که بگوید «ماه رمضان باعث شیوع بیماری شد»، شاید بعد از ماه رمضان تعطیلات و برگزاری عروسی عامل شیوع شده باشد، اما خود ماه رمضان و ایام عبادت و شب‌های احیا را هیچ کس حتی معاندان هم نتوانستند بگویند باعث شیوع بیماری شده است.

او اظهار کرد: اکنون نیز برای ماه محرم هم باید به نحوی عمل کنیم تا بهانه‌ای در اختیار دشمنان قرار نگیرد؛ عزاداری امام حسین (ع) در شهر‌ها و روستا‌ها در همه مناطقی که وضعیت قرمز و زرد و سفید وجود دارد، اما با تراکم کمتر و رعایت فاصله‌گذاری باید انجام شود.

رئیس جمهوری گفت: در مراسم‌های ماه محرم فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود؛ تراکم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) طوری که جمعیت زیادی در یک فضای کوچک نباید بوجود بیاید، تراکم جمعیت در این مراسم‌ها باید کنار گذاشته شود و پروتکل‌های بهداشتی باید حتما مراعات شود.

روحانی با تاکید بر این که در مراسم‌های ماه محرم پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت باید کامل رعایت شود، افزود: ضدعفونی باید انجام شود مردم نیز همه باید ماسک بزنند زمان عزاداری دست خودمان است می‌تواند ۳ تا ۴ ساعت باشد التبه طولانی بودن زمان عزاداری ممکن است ما را در مسیر شیوع قرار بدهد؛ عزاداری انجام دهیم، اما لازم نیست ۳ تا ۴ ساعت باشد، بلکه میتواند یک زمان کوتاه‌تری، یک تا ۲ ساعت در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد: البته روز‌هایی مانند عاشورا، تاسوعا و اربعین برای ما روز‌های ویژه و مهمی در ماه‌های محرم و صفر است؛ ایام عزاداری می‌تواند ۴ تا ۵ روز باشد و زمان حضور در مراسم عزاداری را می‌توان کوتاه‌تر کرد، اما اصل عزاداری باشکوه و عظمت مانند همه سال‌ها برگزار خواهد شد؛ اما در این شکوه، امسال ماسک زدن هم جزو همین شکوه است و رعایت فاصله گذاری هم جزو از این شکوه است؛ عدم تجمع و تراکم در یک مکان هم جزو همان شکوه است هم باید قدرت و عشق به امام حسین (ع) و اطاعت از خدا را نشان می‌دهیم، که این عشق، دستور خدا و پیامبر (ص) و اسلام است این شکوه و جلال و عظمت را نشان می‌دهیم و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ایران باید برای شیعیان و کشور‌هایی که عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌کنند الگو شود و این الگو باید به بهترین شکل انجام شود، گفت: بین مبلغان و حوزه‌های علمیه، دفاتر و سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور و وزات بهداشت هماهنگی خوبی ایجاد شده و همه با هم تلاش کردند.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که همه باید اصول بهداشتی را نسبت به نذورات در ماه محرم رعایت کنند، گفت: آن‌هایی که می‌توانند، مواد غذایی (گوشت و برنج و ...) را به صورت خام و خشک در منزل مردم و به ویژه نیازمندان توزیع کنند، اما عده‌ای دیگر که نحوه نذر آن‌ها به صورت پخت غذا است، باید اصول بهداشتی را مراعات کنند و نذری‌ها را به صورت بسته بندی بهداشتی انجام دهند و در جایی سفره پهن نکنند که مردم دور هم جمع شوند.

او یادآورشد: دستورالعمل‌ها در محرم و صفر باید کاملا رعایت شود، تا فضای امسال محرم، کاملا حسینی و عاشورایی و با شور اباعبدالله الحسین (ع)، در عین حال توام با دستورالعمل بهداشتی برگزار شود، کسی نمی‌تواند بین دین و علم فاصله ایجاد کند ما هم به دین و هم به علم عمل می‌کنیم هر دو در کنار هم قرار دارند و از یکدیگر فاصله ندارند.

روحانی با بیان اینکه فضای محرم امسال کاملا حسینی و با شور اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورایی خواهد بود، ابراز داشت: کسی نمی‌تواند بین دین و علم فاصله ایجاد کند. علم در کنار دین و دین کنار علم است و از همدیگر جدایی ندارند. از همه متولیان امر از علما، مراجع، مداحان و فضلا و هم متولیان مکان از مساجد، حسینیه‌ها و تکایا می‌خواهم دست به دست همدیگر بدهیم و در چارچوب اصول دین به سلامتی همدیگر باشیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه هم می‌خواهیم در عزای امام حسین (ع) شرکت کنیم و هم یک عزدار را مبتلا نکنیم، بیان کرد: امیدواریم به بهترین وجه مراقب سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، باشیم. خدا عزای آن‌ها را در خانه و در فاصله قبول می‌کند و آن‌ها با فاصله بیشتر و به شکل مجازی و تلویزیون می‌توانند عزاداری کنند و خدا هم قبول می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناجی
۰۹:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
#نمیتوانم_زندگی_کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
کدوم مردم؟؟؟؟
کدوم ایران؟؟؟؟؟؟
من به شخصه زیر گرانی و تورم له شدم
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا از طرف مردم حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
علی ..
۲۰:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
نقل قولی از آقای روحانی :
(( تا کی همه چیز را گردن تحریم ها بیندازیم ؟ ))
درسته تحریم هست(هر چند این تحریم ها نتیجه اعتماد به آمریکا و چشم انتظار اروپا بودنه
تا کی مردم زیر فشار باشن بخاطر کم کاری دولت مردان
چکار میکنید ؟ روزی ۱۰ تا جلسه میذارید آخرشم هیچ عین برجام
بسه دیگه کار کنید درست و انقدر سنگ اندازی نکنید جلوی پای مردم
اصلا میدونید رشوه کل ادارات را به فساد کشونده
احتکار و دزدی اینا را از اخبار های اونور آب نمیگم همین اخبار شبکه یک را میگم نبود نظارت از مشکلات اصلی جامعه اس
وقتی در زیر ساخت های دستگاه ها رشوه نفوذ کرد بای فاتحشو خوند
همه قیمت ها روز به روزه این مردم هم بخاطر انقلاب و رهبره که چیزی نمیگن وگرنه شما که .....
این ملت را نمیشود براش قیمت گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۰:۳۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
#نمیتوانم_زندگی_کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تو واکسن رو از انگلیس بخر انقد نگو واکسن نمیاد تا پایان امسال انقد نگو ما مردم مقاومتیم و تو قرنطینه 18 ماه صبر میکنیم تا حالا واکسن ایرانی برسه یا نه تو واکسن رو از انگلیس بگیر عزاداری هم سر جاش میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
به زانو درامدیم,فقط شما جمعه صبح هفته آینده باخبر می شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا برای جشن ها و بقیه مراسم ممنوعیت ایجاد شد .عزاداری محرم چه فرقی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حاجی گرونی بیداد میکنه به مولا
#نمی توانیم زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
میشه یک خواهش از رییس جمهور محترم داشته باشیم این مدت اخروقتش که مونده دلش برای محرومان نسوزه وسکوت کنه چون هروقت دلش سوخت ملت فقیر بیچاره شدمثلا قیمت مسکن دوتومنی یک صفرناقابل بهش اضافه یااجاره چندصدهزارتومن راچندصدمیلون تومن وامثالهم وعلی ماشاالله کارآفرینی دادیدرای دادیم ولی به نفع سرمایه دارخدمت فرمودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هفت سال با این سنخان حاشه سازی و مشغول کردن مردم به ان بدون توجه به اثرات وبار روانی حرفات، بر گرده ملت حکومت کردی این یکسال هم روش ما دیگه عادت کردیم فقط از خدا میخوایم ما را از این وضعیت نجات بده وگرنه امثال جنابعالی بیشتر مشکل میسازید نه رفع مشکل
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این هشتگ را نشر دهید :

#نمیتوانم_زندگی_کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همین بنزینی که گرون کردین همه جای زندگی مارو شکوندین باقی گرونی هاتون پیش کش، نون ما رو اجر کردین رفت، الانم کرونا اومده به کمکتون که خوب مثل گوشت چرخ کرده مون بکنید
خسته نباشید دلاوران بی بدیل ایران
Iran (Islamic Republic of)
مشهدی
۲۲:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دفعه پیش از این گرونی ها صحبت کرد ، همه چی گرون تر شده .
معلوم نیست این دفعه چه پیش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
الان هممون کلا با این کرونا دارین به زانو در میایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
لطفاً از طرف مردم حرف نزنین نابودمون کردین رفت من به شخصه به زانو در آمدم با این گرانی تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خود امام حسین (ع) هم راضی نیست جان مردم بخطر بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وقتی نون نداریم بخوریم کم کم به زانو در مآیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
#نمیتوانم نفس بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقا مردم به زانو درنیومدن‌ له شدن خبرنداری
Switzerland
سید فروزان
۲۱:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ملت ایران چهل سال است به زانو در نیامدند ، اما دولت های غرب ذلیل و غرب گدا همیشه در مقابل اروپا و امریکا به زانو که هیچ ،دست بوسی هم کردهاند ، ملت احتیاج به شعارهای شما ندارد ، رهبری فرزانه و آگاه دارد که در برابر غربیان همیشه ایستاده
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۲۱:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اقای رییس جمهور محترم
شما با این طرحهای که بدون مطالعه به جامعه ترزیق کردین مسبب بیشترین گرانیها و تورم بودین .
اگر تا به امروز به خودتون زحمت دادین و سری به بنگاههای معاملات املاک زدین پی میبردین؟
ایا اطلاع دارین در زمان عقد قرار داد ارزش هر صد میلیون تومان بعنوان پیش پرداخت سه میلیون تومان محاسبه می شود ؟
پس با این فرمول ارزش وام ۵۰ میلیونی که شما به مالک پرداخت می نماید عملا باعث افزایش یک میلیون و پانصد هزار تومان اجاره مسکن می گردد.
حالا بنظر جنابعالی , ایا مالکی سراغ دارید که در قراداد سال اینده از افزایش قیمت یک میلیون و پانصد هزارتومانی که طرح شما مسببش بود چشم پوشی نماید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دیگه باید از آسمون سنگ بباره تا تاثیر تحریم مشخص بشه؟؟؟ مرغ ۲۰ تومنی، گیلاس ۲۵ تومنی و ... را نمیبینید؟ معلوم که شما ثروتمندان غمی ندارید
ما در طبقه زیر اعماق زمینیم شما در آسمان هفتم معلوم که رو شما اثر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مارو جز مردم حساب نکردی؟؟؟!!!!
رو چه حساب از طرف همه حرف میزنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
انگار کشور فقط به تهران خلاصه میشه و کمیته امدادیا پس بسته حمایتی و سبد کالا واسه بقیه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مردم به زانو در نمیاند اگر دولت مردان آنها را از پا در نیآرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بله آقای روحانی شما خودتون نفستون از جای گرم بلند میشه شما و امثال شما اصلا مفهوم گرسنگی و بیکاری رو درک نمی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
توی یک دستمون تورم مسکن تویک دستمون تورم خودرو روی سرمونم تورم دلار و سکه فشار زیاد زانووستون فقراتمون وخرد کرده زانونداریم که خم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چیزی از مردم گذاشتی که بتونن در مقابل مشکلات مقاومت کنن .
Netherlands
داود
۲۰:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یادمان نرود…
در دفتر دیكته فردایمان
بنویسیم:
انسان بودن، پاک بودن ،مسئول بودن و
دراندیشه سرنوشت
دیگران بودن ،
وظیفه نیست!!!
بلكه بایدجزصفت آدمی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
آفرین خیلی خوب بود
Germany
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
رحانی جان زانو چیه ما تا کمر رفتیم زیر خاک کدوم دوسال 8 ساله دوره تو امریکا غلطی نکرد خود شماها مارو تحریم کردید با اختلاس دزدی احتکار دروغ گرانفروشی حالا این کرونا هم داره خاکو میریزه روسرمون فقط زحمت فاتحه مونده اونم باید تو بکشی.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اکثر مردم عادی در حال جون دادن هستن! چرا پشت تریبون حرف دروغ میزنید!
Iran (Islamic Republic of)
hesam
۱۹:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ایشون همون رییس جمهوری هستن که بعد همه ملت از قیمت بنزین خبردار شدن اون که کار خودش بود رو نمیدونست وا ویلا به دونستن حال مردم
الان هم یکسال بعد که کار از کار گذشت از کمر شکسته ملت خبردار میشن
Netherlands
رضا
۱۹:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خداییش راست میگه. این فشارهای خارجی نیستند که ملت ما را به زانو در میارن این دولت گرین کارتیه که ملت ما را به زانو در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
منکه دارم سینه خیر میرم
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اره چون زیر فشارا له شدن دیگه نمیتونن زانو بزنن
Iran (Islamic Republic of)
mino
۱۹:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
صعود کشور ایران به رتبه نهم امار کرونا در بین کشور های جهان را به همه مسئولین که حتی از خواب میزنند اما از مسئولیت نه و به رئیس جمهور برکت آور کشور که از زمان حضورش کشور سرشار از برکت شده پیشاپیش تبریک عرض مینماییم
Kuwait
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از طرف مردم حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همش شعار میدید و سختی هاش برای مردمیه که نه پارتی دارند نه ارث پدرو مادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یه تک کلمه در مورد هواپیمای ماهان حرفی نزد.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش کبیر
۱۸:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تو آقای روحانی تو مگه ملت ایرانی که درباره ی زانو ی ملت ایران صحبت می کنی؟
تو چی از توان مردم می فهمی که قدرت تحمل مردم رو می سنجی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگه واقعا حرف مردم براتون مهمه یه رفراندوم مصالحت آمیز بذارین ببینین واقعا حرف مردم چیه به زانو دراومدن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من اولای دوره دوم ریاست جمهوری شما زانو زدم بعد سال دوم در حال افتادن بعد سال سوم افتادم الان سال آخر هم از زیر قبر دارم اینجا نظر میذارم فاتحمه الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۱:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از قول من هم به حسن روحانی بگو تو ما رو به زانو که در اوردی هیچ کمرمان رو هم شکستی هیچ با تریلی هم از روی مردم ایران رد شدی .
Ukraine
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ماملت ایران نمیزاریم خون شهیدانمان پایمال بشه اما اقای روحانی شمابایدفکری باحال قسادبعضی ازمسئولین کنید مانمیتون یم این فساد تحمل کنیم اقای رئیسی تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگر منظور روحانی از ملت ایران خودشان و خانوادهایشان و تمام کسانی است که از بیت المال تغذیه می کنند، حرفشان کاملا درست است. اما اگر منظورشان ما مردم هستیم که واقعا زیر این فشارها له شدیم و همه مسئولان ما کور و کر و پوستی کلفت دارند که وضعیت مردم را درک نمی کنند. بدست همین مسئولان و سیاستهایشان، کشور ایران در حال نابود شدن هست و شرایطی بدتر از سوریه و ونزوئلا و یمن در انتظار ما مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همین الان ما وضعمون به مراتب بدتر از سوریه است تو سوریه به این حد گرانی و تورم وجود ندارد با وجود جنگهای داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ایطو ک روحانی امروز حرف زد منظورش اینه تا پایان ریاست جمهوریش کرونا هستش یعنی ایقد توانایی ولیاقت ندارین مهارش کنین ?? بعدشم دیگه حرف از مقاومت مردم نزن مردم جون ندارن مقاومت کنن ایقد ایی دولت شما ب مردم فشار اورده ک خیلیا ارزوی مرگ دارن اونایی ک هم ماسک نمیزنن ورعایت نمیکنن دیگه از ایی زندگی نکبتی ک شماها برا ملت درست کردین خسته شدن بهله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من که به مراسم محرم و صفر نمی روم چون از کرونا و ابتلا به کرونا می ترسم.
هم خودم مبتلا نشم و هم دیگری رو مبتلا نکنم که حق الناس است و نمی تونم پاسخگو باشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ایی تا کی میخواد بگه مردم مفاومت میکنن چ مقاومتی تحریما مشکلش با دولت ن ملت .. آمریکا بد ظالم قبول ..مسکن وخودرو اقلام خوراکی وبقیه چیزا ک تو ایرانن چ ربطی ب تحریما داره ?? خیلی وقته ما زانو زدیم لابد تو خبر نداری مردمو بدبختن بدبخت از دولت ک مایه نمیذاره هی بگو مردم هوای همو داشته باشن مردم چقد ب فقیرا کمک کنن آقا ته کشیدن تو هم یحرکتی بکن لاغر نمیشی
Iran (Islamic Republic of)
هدهد
۱۷:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بله... ملت ایران زیر فشار تورم وگرونی وجهش قیمت‌هایی که شما مسببش هستید زانو نمیزنه شما باخیال راحت بتازون.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وقتی میگن ما هیچ مشکلی نداریم
یعنی خودشون را دارن میگن منظورشون ملت نیست.

خداشون که بهترین زندگی و امکانات را دارن دیگه بلاخره تحریم ک هیچی جنگم بشه زانو نمیزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پیامد شب های احیا را تو این چند وقته شاهد هستیم
دیگ محرم که نذریو بریز بپاشو هر شب هرشبه دیگ واویلا
#به امید خدا از مرز ۲۰ هزار فوتی عبور خواهیم کرد
ناموسا خود امام حسینم راضیه؟؟؟؟؟....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی اگه نذری ندن احیا نمیری؟
درسته ما گشنه ایم ولی حرمت محرم یه چیزه دیگست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ایووول منم میخواستم اینو بگم احسنت ب شما هر کی هم منفی داه از دنیا بیخبره یکی مث حسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
امام حسین راضی نیست اما دشمنانش خیلی راضی اند! هم دین را بدنام میکنند هم دینداران را طرد و محکوم میکنند
خلاصه هم جون به ظاهر دینداران به خطر میافته هم جون بقیه هم دشمنان کیف میکنند و تا میتوانند روی این موضوعات موج سواری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش به جای عزاداری برا امام حسین حکومت و عدالت رو ازشون یاد میگرفتن اونایی هم که می رن اگه رعایت نکنن حق الناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اقای روحانی از خودت مایه بذار ملت در برابر تحریم ها واقعا کم اورد تورم افساز گسیخته و عدم تصمیم های اقتصادی شما و دولتمردان مردم رو نا امید کرده چرا خودرو هر روز از سوی خودروساز با توجه به وعده مسئولین به ارزلنی باید گرون بشه مسکن چرا با سوءمدیریت آقایون تورم ۳۰۰ درصدی باید داشته باشه خلاصه تحریم ها برای دولتمردان بی اثر بود ولی سفره مردم رو خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حرف دل ما رو زدی هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
امروز نمیدونم کی بود برا نظر سنجی تماس گرفت پرسیدهفته ای ۲بار ماهی میخورین گفتم اصلایاد ندارم ماهی خورده باشم باورش نشددیگ وقتی دلت سیر باشه جات خنک معلوم درد مردمو نمیفهمی.بخدا قسم بلایی سرمون اومده ک دیگ توانایی خریدتخم مرغم نداریم.کشور ماغنیست تحریم هامردموفلج نکردن این آقا وسیاستهای غلطش مردمو فلج کردن.خدااون روزو نیاره ک مردم از کوره دربرن.هیچ چیزی نمیتونه کشوری راتغییر بده بجز اراده ی مردم اینو تاریخ به بشریت ثابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۶:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من راننده اسنپ هستم و ماشینم با گاز ال پی جی کار میکنه به لطف آقایون دیگه از گاز ال پی جی خبری نیست کپسول سی ان جی هم از یک میلیون پارسال شده هفت میلیون خلاصه رسمأ بیکار شدم چون با بنزین سه هزاری اصلأ صرف نداره کار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
لطفا دیگه دستور ندین ب مردم .. شما چیکار کردین برا مردم ها?? خدایا یکی ایی پیامو ب گوشش برسونه ی تومن وام قرضی دادین مردمم پسش گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
زانو خم کمر شکسته نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی خودت میری مراسم سوگواری محرم بهشت متر فاصله گذاری.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی
ماهی 2 میلیون حقوق بگیر
مستاجر هم باش
ببینم به جای زانو دراز میکشی یا نه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من حقوقم 2300 اجاره خونم 1800 موندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چی می گی کمرمون شکشته چه برسه به زانو
توهم زدی .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بله به زانو در نمیان

صورتشون صاف شده قشنگ مثل آسفالت زانو مال اول انقلاب بود و زمان جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حالا فهمیدم که احمدی نژاد خیلی بهتر بود ... قدرشو ندونستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هررررررررررررررر چقدر قدر نعمت ندانیم همین سر مون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دلار 700 رو کرد 4500 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
صبح شنبه بخیر آقای رییس جمهور !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
رئیس جمهوری که مدرک دکتری ش رو از مریخ گرفته باشه و توی زعفرانیه ساکن باشه ، درد مردم رو نمیفهمه ..
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
میفهمه حس نمیکنه
Norway
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
15:39
خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ولی شما مسئولین چی؟ فقط فشار، درد، اجاره برا مردم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی بقول خودت اینقدر زخم رو نمک مردم نپاش
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
کاش این دولت زودتر بره تا مملکت گل و بلبل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هر موقع اقایان مسئول محترم مثل مردم حقوق گرفتن و برای گرفتن وامی که قبلا سپرده گذاشتن هفت خوان رستم گذراندند و در برابر قانون با مردم مساوی بودن می توانند به جای مردم حرف بزنند
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مثل مردم حقوق نمیگرین? مثل چی میگیرن
Luxembourg
دانیال
۱۵:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
گل گفتی.
پدرآدمو درمیارن وام مسکنی که سه سالِ پولمون خوابیده بهمون بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی لطف کن از سمت مردم صحبت نکن ، این آقا خجالت میدونه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اینا خیلی راحت از مردم مایه می‌زارن
چون خودشون توان هیچ فشاری رو ندارن
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خجالت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگه میدونست چیه جلوی دوربین نمی یومد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»
أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ
(وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ)
(یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ یا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفاءَ فیما یَشاءُ مِنَ الاَْشْیاءِ)
«اَسئَلُ اللهَ الْعَظیم رَبّ الْعَرشِ الْعَظیم اَنْ یَشْفیکَ»
«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»
«یاٰ مُنْزِلَ الشَّفآءِ و مُذْهِبَ الدّآءَ صَلّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ و اٰلِهِ و اَنْزِلْ علی و جمعی الشَفآءَ»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یا منزل الشفا و یذهب الداء صل علی محمد و اله و انزل علی وجهی الشفاء »
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
" اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم "” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. "
(لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ) (الأنبیاء/87)
«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»
«بالامام الکاظم (علیه السلام) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ»
( يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ)
( قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ)
(ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ)
( وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا)
( وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فارسی حرف بزن بزرگوار ما نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جناب فازت چیه؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فارسی بلدنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
عجب بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»
أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ
(وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ)
(یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ یا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفاءَ فیما یَشاءُ مِنَ الاَْشْیاءِ)
«اَسئَلُ اللهَ الْعَظیم رَبّ الْعَرشِ الْعَظیم اَنْ یَشْفیکَ»
«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»
«یاٰ مُنْزِلَ الشَّفآءِ و مُذْهِبَ الدّآءَ صَلّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ و اٰلِهِ و اَنْزِلْ علی و جمعی الشَفآءَ»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یا منزل الشفا و یذهب الداء صل علی محمد و اله و انزل علی وجهی الشفاء »
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
" اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم "” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. "
(لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ) (الأنبیاء/87)
«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»
«بالامام الکاظم (علیه السلام) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ»
( يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ)
( قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ)
(ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ)
( وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا)
( وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
عمو مال کدوم کشور فارسی بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خوب ادم مومن معنی این ایه هم بگو بفهمم چی گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چطوری روحانی!!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مشکل مملکت فقط روحانی نیست الان طبل برسر روحانی زده میشه بزار بره از اینم بدتر خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی نشد این آقا جایی حرف بزنه و مردم نظرشون برخلاف ایشون نباشه... یعنی موندم با چه رویی هی وعده میده
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
وعده مفته که
-
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خداییش اینو راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۳:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی لطف کن از طرف مردم ایران حرف نزن ، آهای مردم دنیا بخدا پدر ملت ایران درآمده زانو که هیچ کمرمان نیز خم شده و مسئولین در نازو و نعمت دارند گردن آقازاده هاشون رو کلفت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید چطوری میخواهید مناسبت هارو با پروتکل های بهداشتی برگزار کنید با عقل جور در نمیاد چجوری میخایید پروتکل هارو برقرار کنید چه رویی دارید شما
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با پروتکل های البهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی خودشماباسیاستهای اشتباهتان مردم وکشوررابه زانو درآوردیددیگرچی می خواهیدبشودبس است شعاردادن.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بيشتر از اين
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خجالت هم خوب چیزیه والا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این ملت را خودت و کابینه ی موفقت به زانو دراوردید .چرا نشستید با کمترین نسیمی امواج بزرگ فقط برای کمرنگ کردن گناهتون درست می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مردم که تحمل میکنند، مسئولین و فرزندان خارج نشین، کمی تحمل کنند!!!!
Norway
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اونا نیازی به تحمل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ایی دل نداره کرونا تموم کنه???? از طرف خودت حرف نزن میخای همه رو ب کشتن بدی ?? خودش میره مراسم سوگواری?
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
کار ما از زانو رد کرده.....
کمرمون شکسته حسن...
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از بالا زانو رد کرده?
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۲:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مشکل همینجاست آقای روحانی ۵ درصد مشکلاتمون بخاطر تحریمه ۹۵ درصدش بخاطر سوءمدیریت شماست شما غرب گرا هستید تا الان ۷ سال از عمر پربهای کشورو به امید دوستی با غرب هدر دادید ۳ سال رفت و آمد و مذاکره و هزینه و امتیاز دادن به غرب نتیجش شد برجام...برجامی که برای غرب پشیزی ارزش نداشت...بیدار شید از این خواب خرگوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
یاسین اشتباه نکن دولت در قضیه فرجام فقط مجری بود نه تصمیم گیرند تصمیم برایشان از ایران گرفته میشد کجا امضا کنند کجا نه اینکه دولتها را مقصر میگویند میخواهند هواس مردم از اصل بی خبر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من جای تو بودم دیگه پشت تریبون نمیومدم
Norway
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تریبونش خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بازم به یه مناسبتی نزدیک شدیم مسئولین محترم کرونا رو دارند عادی سازی میکنند، عبور از پیک کرونا در چند استان!!! متاسفم که داریداز کرونا استفاده ابزاری میکنید، در واقع از بدبختی مردم دارید استفاده ابزاری میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بله، مردم ایران نشان دادند در برابر فشار دوام میارن، ولی وای به حال روزی که مردم دیگه نتونن تحمل کنند، حکایت این روزای مردم مثل دیگ بخاریه که هی توش داره فشار جمع میشه، مسئولین مراقب باشند که توهم برشون نداره، صبر مردم لبریز بشه دیگه...
Norway
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حکایت آتیش زیر خاکستر . آرامش قبل طوفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
به زانو در نمی آیند ؟

خیلی وقته ما زانوزدیم الان درازکشیم ولی شما با ماشین شیشه دودی تردد میکنی چون شاسی بلنده رو زمین رو کامل نمیبینی که ما درازکشیدیم کف خیابون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
باسلام وصلوات :آقای روحانی ملت ایران باتحریها به زانو در نمی آید اما با کم کاری امثال شما وگران کردند ارزاق مردم هم زانواش خم شد وکمرش شکسته سه سال هست مردم تحت فشار هستند آیا صدایش را نمیشنوی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدیعقوبی
۱۱:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فعلا ما مردم به زانو دراومدیم. شما را نمیدونم... راستی یارانه‌ها رو کی می‌ریزند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
من تحصیل کرده شغل ندارم همش پارتی بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
امثال طبری به زانو‌ در نیومدن ما زانو که هیچ طحالمونم در اومده
آخرین اخبار