مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۸۹ هزار نفردر استان فارس در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کردند که حدود ۷۴ هزار نفر ار آن‌ها مشمول این بیمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری گفت: ۸۹ هزار نفردر استان فارس در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کردند که حدود ۷۴ هزار نفر ار آن‌ها مشمول این بیمه شدند که فرایند پرداخت بیمه به آن‌ها در حال انجام است.

او با بیان اینکه سامانه قبلی مسدود شده است، گفت: استان فارس یکی از استان‌های پایلوت سامانه روابط کارکشوراست که با راه‌اندازی زیر سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام از طریق آن آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ابتدا ۱۰ رسته شغلی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده بود که پس از بررسی به ۱۴ رسته افزایش یافت، بیان کرد: همه افرادی که در دی ماه سال ۹۸ بیمه پرداخته کرده و از اسفندماه پارسال تا اردیبهشت امسال کار خود را از دست داده باشند، مشمول بیمه بیکاری قرار گرفتند.

مختاری برای افراد جامانده از این طرح گفت: این افراد در سه گروه دسته‌بندی شدند، دسته نخست افرادی که قادر به ثبت نام در سامانه نشده بودند که مشخصات آن‌ها در ۴ نوبت از ادارات جمع‌آوری و به وزارت کار ار سال شد. دسته دوم افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و پیامک اعلام شماره حساب و شبا به آن‌ها ارسال شده بود، اما با وجود بارگذاری شماره‌های خواسته شده هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند که برای رفع مشکل پیگیری شده و بناست که مشکل آنان رفع و با پیامک به این افراد اعلام شود.

دسته سوم افرادی که با وجود ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد رهگیری دیگر هیچ‌گونه پیامکی برای آن‌ها ارسال نشده و قادر به ثبت شماره حساب و شبا در سامانه نبوده‌اند که برای این موارد هم با وزارت کار مکاتبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار داشت:وزارت کار درباره دسته سوم اعلام کرده که از ۵ مردادماه درخواست این افراد بررسی می‌شود و در صورتی که مشمول مقررات شوند، پیامکی برای انجام ادامه فرایند برای آن‌ها ارسال می‌شود.

او افزود: با شیوع دوباره بیماری در استان فارس ممکن است عده‌ای پس از این قانون بیکار شده باشند، که از اول خردادماه به بعد افرادی بیکار شده اند باید در سامانه جامع روابط کار و سامانه بیمه بیکاری شده درخواست خود را ارائه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: درخواست این افراد به صورت آنلاین توسط کارشناسان اداره کار بررسی و به نمایندگان تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود که پس از بررسی و تایید نهایی مقرری آن‌ها برقرار و به حسابشان واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
ما چند نفر هستیم که اول فروردین بیکار شدیم و ۹فروردین هم در سامانه سابق ثبت نام کردیم هنوز بیکاریمان ادامه دارد و پایان قرار خوردیم و نامه عدم نیاز داریم ولی در سامانه جدید که مدارک رو بارگزاری میکنیم اعلام میشه که درخواست بیکاریمان بیش از ۳۰ روز هست میخواستم ببینم تکلیف ما چی هست باید چکار کنیم ممنون از پاسخگویتون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس مراجعه کنید.
آخرین اخبار