کارآفرین موفق یزدی گفت: برای حل مشکل اشتغال نیروی انسانی متخصص لازم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا جبین پور کارآفرین موفق و دانش آموخته دکترای مهندسی معدن گفت: مشکل اصلی در اشتغال زایی این است که بر خلاف آنچه گفته و شنیده می‌شود نیروی انسانی متخصص و فعال بسیار کم و عملاً نایاب است.

او افزود: صرف داشتن مدرک تحصیلی برای اداره شرکت‌های خصوصی و فناور کافی نیست. در بخش خصوصی امکان سعی و خطا وجود ندارد و کارکنان باید از ابتدا فعال و پرانرژی باشند.

جبین پور ادامه داد: این تفکر نیز که همه باید کارآفرین باشند بسیار خطرناک و آسیب زاست. برخی از افراد توان کارآفرینی را ندارند. زیرا تفکر کارآفرینی یعنی حضور و درگیری مداوم با کار، تحمل زیان، تحمل خستگی‌های بسیار و داشتن امید مبتنی بر واقعیت.

این کار آفرین موفق تصریح کرد: برای اشتغال داشتن مدرک مانند داشتن گواهینامه رانندگی است و هر کس گواهینامه دارد نمی‌توان گفت راننده خوبی است.

جبین پور گفت: همچنین دانش آموختگان دانشگاهی نباید خود را محدود به این موضوع کنند که شغل‌شان حتماً با رشته تحصیلی شان مرتبط باشد. زیرا این محدودیت‌ها گاهی سبب از بین رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود. مدرک و رشته تحصیلی تنها پیش نیاز بوده و پس از آن، هر فرد باید نسبت به شرایط کاری اش مطالعات گسترده و آموزش‌های لازم را بگذراند.

او افزود: هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و تلاش شبانه روزی و تحمل رنج و شکست است که تمایز‌ها را می‌سازد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.