استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط استان در مورد شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی در استان این هفته هم تمدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ و قدردانی از تلاش‌های کارکنان بخش درمان استان برای مقابله با شیوع کرونا بیان کرد: با تلاش‌ها و همکاری‌های مردم، از هفته گذشته روند ثابتی را در ابتلا به کرونا سپری می‌کنیم، اما این وضعیت شکننده است و اگر ضوابط بهداشتی را رعایت نکنیم باز هم شاهد افزایش موارد ابتلا خواهیم بود.

او با اشاره به تمدید محدودیت‌های کرونایی در این هفته، افزود: مردم مهم‌ترین تاثیر را در مهار کرونا دارند و می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم خود را برای مقابله با کرونا ایفا کنند.

استاندار بوشهر با قدردانی از گروه‌های نظارت و بازرسی در استان تاکید کرد: دستگاه‌های تخصصی به وظیفه ذاتی خود برای نظارت بر اماکن و اصناف عمل کنند زیرا هر گونه قصور و سهل انگاری در این زمینه هزینه‌های زیادی برای جامعه دارد، بنابراین اغماض برای برخورد با موارد تخلف جایز نیست.

گراوند با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر دائمی شدن این کمیته و برگزاری منظم جلسات هفتگی آن تاکید کرد.

او خطاب به فرمانداران استان گفت: اگر بانک‌ها، ادارات و مراکز پیشخوان خدمات دولتی و سایر مراکز نکات بهداشتی را رعایت نکردند، مهروموم شوند و عواقب رعایت نکردن ضوابط بهداشتی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار بوشهر در مورد فعالیت میدان‌های میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان عنوان کرد: اگر صاحبان مشاغل در میدان‌های میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان در استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکردند فرمانداران موظفند با همکاری دستگاه قضایی درباره مهروموم کردن این اصناف اقدام کنند.

گراوند بیان کرد: برنامه های مربوط به دعای عرفه در استان با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

او، درباره برگزاری آیین‌های ویژه ماه محرم در استان بوشهر هم گفت: با توجه به شرایط و ویژگی‌های آیین‌های محرم در بوشهر که در محیط‌های سربسته برگزار می‌شود، کارگروهی با مسئولیت معاون سیاسی استاندار و حضور ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی، راهکار‌های لازم برای شیوه برگزاری آیین‌های محرم در بوشهر را بررسی کنند و پیشنهاد دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.