در روز عید قربان؛

قربانی کردن دام در ملأعام ممنوع است

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: قربانی کردن دام در روز عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اعلام اینکه قربانی کردن دام در خارج از کشتارگاه ممنوع است، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد : با شیوع بیماری‌های مشترک قابل انتقال از حیوانات به انسان در اثر کشتار دام خارج از کشتارگاه‌ها و بدون رعایت نکات بهداشتی، قربانی کردن دام با توجه شرایط کنونی از نظر شیوع بیماری کرونا حساس است و از مواجهه مستقیم با دام در این ایام و تجمع در مراکز خرید و عرضه دام خودداری شود.


بیشتر بخوانید

 


این مقام مسئول در شهرستان مهاباد نحوه ذبح دام در روز عید قربان امسال را عنوان کرد و گفت: با توجه به مهیا بودن بستر‌های مناسب و پیش بینی تمهیدات لازم از قبیل در نظر گرفتن مراکزی جهت تهیه دام و فعال بودن کشتارگاه‌های دام و ارائه خدمات کشتار از جمله حضور ناظران بهداشتی و شرعی و ذبح کنندگان از قربانی کردن دام در ملأعام خودداری گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و یادآور شد: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

مهاباد دارای بیش از ۳۳۰ هزار راس دام شامل ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین است.

 

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.