یک فوق تخصص نفرولوژی درباره بیماری التهابی شدید ناشی از ویروس کرونا یا MIS و تفاوت آن با کاوازاکی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا بادلی فوق تخصص نفرولوژی درباره بیماری التهابی شدید (MIS) ناشی از ویروس کرونا در کودکان اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در ماه‌های گذشته بیماری التهابی شدید ناشی از ویروس کرونا در کودکان را با عنوان بیماری جدید (MIS) نام گذاری کرده است.

او افزود: بیماری التهابی شدید ناشی از ویروس کرونا یا MIS در کودکان می‌تواند چندین ارگان یا چندین اعضای بدن را به صورت جدی درگیر کند.

بادلی تصریح کرد: محققان و پزشکان بعد از مدتی به تفاوت‌های میان علائم بیماری MIS و بیماری کاوازاکی پرداختند و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که شاید نام گذاری بیماری کاوازاکی در بیماران کووید ۱۹ مناسب این حالت نباشد و به همین دلیل یک نام جدید برای این حالت انتخاب کرد.

او درباره مهم‌ترین مشخصه بیمارانی که MIS ناشی از کووید ۱۹ دارند، گفت: اغلب بیمارانی که MIS ناشی کویید ۱۹ دارند، حداقل یک دوره تب بیش از ۳ روز را تجربه کرده اند یا ضایعات پوستی و دونه‌های قرمز رنگ در بدن خود مشاهده کرده اند همچنین از دیگر علائم ابتلا به این بیماری می‌توان به افت شدید فشار خون و بروز شوک عصبی اشاره کرد  و این افراد ممکن است دچار درگیری‌های قلبی، التهاب شدید عضلات قلب یا بافت عضلانی قلب، التهاب شدید دریچه‌ها و حتی التهاب پرده اطراف قلب یا علائمی شبیه سکته قلبی شوند.

علائم ناشی از بیماری MIS را بشناسید

فوق تخصص نفرولوژی ادامه داد: اختلالات خونی یا انعقادی، علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و درد‌های شکمی از دیگر علائم بیماری MIS است.

بادلی گفت: یافته‌های آزمایشگاهی که نشان دهنده درگیری بیماری کووید ۱۹ است باید به اسم MIS استفاده شوند، اما طبق مفهومی که سازمان بهداشت جهانی استفاده کرده است و مابقی پزشکان هم تابع آن هستند، برای درمان این بیماری مرگ بار باید اقدامات ویژه درمانی در آی سی یو‌ بیمارستان صورت گیرد و از دارو‌های متعدد مانند کورتن و آنتی بادی‌ها استفاده شود.

بیماری در کودکان که ممکن است با کرونا در ارتباط باشد

فوق تخصص نفرولوژی تصریح کرد: استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ در تعدادی از بیماران کرونایی تاثیر بسیار زیادی داشته است و توانسته روند بیماری را تغییر دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار