رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان گفت: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان برای پایه هفتم و دهم در روز‌های ۹ و ۱۰ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به تعویق زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد اظهار کرد: به دلیل تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، آزمون ورودی مدارس سمپاد در موعد مقرر برگزار نشد و به تاخیر افتاد.

او ادامه داد: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان برای پایه هفتم و دهم در روز‌های ۹ و ۱۰ مرداد برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان یادآوری کرد: کارت‌های ورود به جلسه‌ای که برای ۲۷ تیر صادر شده بود برای این آزمون نیز معتبر بوده بجز تاریخ برگزاری بقیه موارد آن قابل استناد است، بنابراین نیازی به چاپ مجدد کارت ورود به جلسه نیست.

او با اشاره به اینکه ۲۱۳ هزار و ۸۳ نفر در پایه هفتم و ۱۱۷ هزار و ۵۲۸ نفر در پایه دهم ثبت نام کردند، تصریح کرد: این داوطلبان در یک هزار و ۷۷۲ حوزه امتحانی در پایه هفتم و ۱۰۸۲ حوزه امتحانی پایه دهم در آزمون شرکت می‌کنند و از این میان ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در پایه هفتم و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر در پایه دهم پذیرفته می‌شوند.

مهاجرانی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون گفت: همراه داشتن ماسک در آزمون ضروری است، در غیر این صورت داوطلبان اجازه ورود به سالن را ندارند.

او افزود: داوطلبان باید حتما وسایل شخصی مانند خودکار و پاک کن و نوشیدنی به همراه داشته باشند البته پذیرایی شامل آب معدنی و ... در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره زمان اعلام نتایج آزمون گفت: سعی می‌کنیم تا شهریور نتایج را اعلام کنیم تا دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشند، اما این موضوع منوط به این است که کار در همه حوزه‌ها بدون مشکل پیش برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.