مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، بیش از ۳۸ میلیارد ریال برای پروژه‌های در حال ساخت بخش گردشگری سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت : از مجموع ۳۸ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در مراکز گردشگری استان، ۳۵ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و سه میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال مربوط به بخش خصوصی بوده است.

او میزان اشتغال ایجاد شده از طرح‌های گردشگری را ۹۳ نفر در سه ماه نخست امسال برشمرد و افزود: همچنین در این مدت، ۳۵ میلیارد ریال به متقاضیان بخش گردشگری تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان، عنوان کرد: این تأسیسات ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر را دارند.


بیشتر بخوانید 


یزدان‌پناه گفت: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و مسافرت پرهیز کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.