معاون استاندار گیلان گفت:طرح جامع تفصیلی برخی از شهر‌های رودسر هنوز به نتیجه نرسیده که باید در این راستا تلاش جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اوسط اکبری مقدم،  معاون امور عمرانی استاندار گیلان در نشست بررسی طرح جامع تفصیلی شهری و طرح‌های ساماندهی بافت‌های قدیمی و تاریخی شهرستان رودسر گفت: طرح جامع تفصیلی برخی از شهر‌های رودسر هنوز به نتیجه نرسیده که باید در این راستا تلاش جدی صورت گیرد زیرا ادامه این روند برای شهروندان رودسری مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در این زمینه باید هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

او با اشاره به وجود بافت تاریخی میدان امام خمینی شهر رودسر افزود: باید برای مرمت بنا‌های تاریخی اطراف این میدان و فضای سبز حاشیه آن گام‌های موثری برداشته شود.

حسین اسماعیل پور،  فرماندار شهرستان رودسر هم در این نشست با بیان اینکه شهر‌های ساحلی با مشکلات متعددی درحوزه طرح جامع تفصیلی مواجه هستند گفت: باید برای رفع این مشکلات تمهیداتی انجام شود تا منافع شهر‌ها تامین شود.

طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحد‌های شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت عوامل مختلف شهری در آن تعیین، و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت، بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.