ذبح دام در عید سعید قربان در کشتارگاه‌های صنعتی انجام می شود

مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: برای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، در روز عید قربان ذبح گوسفند در کشتارگاه‌های صنعتی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سهراب عاقبتی،مدیر کل دامپزشکی گیلان  با اشاره به اجرای طرح عید قربان این اداره کل گفت: در شورای سلامت استان مصوب شد برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تجمع غیرضروری برای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، در روز عید قربان ذبح گوسفند در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شود.

او  افزود: در اجرای طرح عید قربان ۸۹ دامپزشک، بازرس و ناظر ذبح شرعی در قالب ۴۷ گروه ثابت و سیار در مناطق تعیین شده از طرف شهرداری ها، آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ بیماری عفونی میان حیوان و انسان مشترک است ، گفت: توصیه می‌شود شهروندان، دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های صنعتی دام استان در رشت، لنگرود و تالش و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها ذبح کنند.

عاقبتی افزود: مردم هنگام خرید دام برای اطمینان از سلامت آن؛ حتما با ماموران دامپزشکی مستقر در این مکان‌ها مشاوره کنند.

او تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی مستقر در ادارات شهرستان با شماره ۱۵۱۲ و یا تلفن ثابت شبکه‌های دامپزشکی آماده پاسخگویی به سوالات بهداشتی مردم هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.