بهره برداری پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار تا آبان در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار براساس پیش بینی‌های انجام گرفته در این استان مقرر است تا آبان امسال آماده بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در حاشیه «آیین افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» گفت: زیرساخت فیزیکی این پنجره واحد در حال حاضر ایجاد و در پنج استان کشور فعال شده است، اما به منظور سرعت بخشی به خدمات لازم در این بخش، تلاش خواهد شد تا زیرساخت الکترونیکی آن نیز در آینده نزدیک فراهم شده و فعالان اقتصادی بتوانند از این ظرفیت به صورت برخط بهره بگیرند.

او ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در خراسان رضوی را مرهون همگرایی تمامی بخش‌های مرتبط و هم صدایی برای تسهیلگری در فضای کسب و کار استان دانست و افزود: محیط نامساعد کسب و کار یکی از موانع اصلی توسعه هر کشوری به شمار می‌آید و متاسفانه کشور ما رتبه خوبی در شاخص‌های فضای کسب و کار در عرصه بین المللی کسب نکرده است، به طوری که جایگاه ایران در شاخص سهولت محیط کسب و کار ۱۲۸ بوده و حتی در برخی از زیرمجموعه‌های آن نیز این رتبه به ۱۷۶ نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید؛

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در واقع این مسئله حکایت از آن دارد که موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در استان به قوانین مخل کسب و کار، بروکراسی و تمرکزگرایی در سطح ملی و تحریم‌ها باز می‌گردد و اخیرا نیز شیوع کرونا به این موانع دامن زده است.
 
او تصریح کرد: لذا پیش بینی می‌شود افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اقدام موثری در بهبود شاخص‌های مذکور به شمار می‌آید چنان که با افتتاح این پنجره واحد، فرآیند ثبت شرکت‌ها از ۷۲ به ۳ روز تقلیل می‌یابد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.