آغاز به کار جشنواره ملی خلاقیت در لرستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان از آغاز جشنواره ملی خلاقیت با محوریت شوق مهارت برای دانش‌آموزان ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رقیه معتمدی با اشاره به آغاز جشنواره ملی خلاقیت اظهار داشت: دومین جشنواره خلاقیت با محوریت «شوق مهارت» برای دانش آموزان ابتدایی در سراسر کشور در سه بخش مهارت ورزی، مهارت خواندن و مهارت نوشتاری آغاز شده است.

وی افزود: این جشنواره از امروز آغاز و تا ۲۰ مرداد سال جاری ادامه خواهد داشت که دانش آموزان ابتدایی می‌توانند در سه بخش به صورت فردی یا گروهی در این جشنواره شرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به محور‌های جشنواره ملی خلاقیت عنوان کرد: مهارت خواندن یکی از محور‌های جشنواره است که دانش آموزان می‌توانند اثر ادبی از شاعر یا نویسنده یا قصه‌های بومی و محلی را انتخاب و به صورت فایل صوتی یا تصویری به جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به محور نوشتاری جشنواره تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند خلاصه‌ای از یک کتاب، داستان، خاطره نویسی و… را با موضوع ایام شیوع ویروس کرونا در قالب pdf به جشنواره ارسال نمایند.

معتمدی با اشاره به مهارت ورزی که محور سوم جشنواره ملی خلاقیت است گفت: در این بخش شرکت کنندگان می‌توانند یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای با موضوع ساخت دست سازه ها، ساخت ابزار آموزشی و کمک آموزشی، کاردستی‌های خلاقانه، مهارت‌های کار در منزل، حفظ محیط زیست، مهارت‌های هنری، مهارت‌های دینی، زیستی و بدنی را به جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد آموزش و پرورش برای دوره آموزش ابتدایی که مهارت محوری است به دنبال این هستیم که دانش آموزان هر مهارتی که دارند را ارائه دهند همچنین خلاقیت و نوآوری خود را در این جشنواره نشان دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان لرستان افزود: جشنواره ملی شوق مهارت با هدف ایجاد بستری در راستای شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه مهارت آموزشی، ارتقاء و بهبود مهارت نوشتن از حافظه محوری به تفکر خلاق هنرمندانه و به رشد همه جانبه در دوره ابتدایی برگزار می‌شود.

معتمدی اظهار داشت: دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور می‌توانند اثر خود را به همراه فایل صوتی یا تصویری با مشخصات کامل به جشنواره ارسال کنند و در پایان جشنواره برای همه دانش آموزان لوح تقدیر و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم در این ایام کرونایی و فراغت دانش آموزان کاری را انجام داده باشیم که فرهنگ مهارت آموزی را در میان خانواده‌ها ترویج و نهادینه کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.