انواع رژیم لاغری، از منو باز تا کتوژنیک و بدون قند

اگر تاکنون دارای اضافه وزن بوده اید و قصد لاغری نیز داشتید، احتمالا به دنبال رژیم لاغری نیز رفته اید و نام چند رژیم غذای معروف نیز به گوشتان خورده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر تاکنون دارای اضافه وزن بوده اید و قصد لاغری نیز داشتید، احتمالا به دنبال رژیم لاغری نیز رفته اید و نام چند رژیم غذای معروف نیز به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم در رابطه انواع رژیم های لاغری و مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید به بخش لاغری وبسایت مینت مراجعه کنید.

انواع رژیم لاغری، از منو باز تا کتوژنیک و بدون قند

اما برویم سراغ انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری کتوژنیک

یکی از جنجالی ترین و بحث برانگیزترین رژیم های لاغری، رژیم لاغری کتوژنیک است، که طرفداران و مخالفان سر سخت خود را دارد. بنابر آنچه در سایت mintapp نوشته شده است در این رژیم باید مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و مصرفی چربی را نیز بالا ببرید تا بتوانید سوخت مصرفی بدنتان را تامین کنید.

در این رژیم ۶۰ تا ۷۰ درصد کالری روزانه‌تان از چربی ها، ۱۰ تا ۱۵ درصد از پروتئن ها و مابقی از نیز از کربوهیدرات ها تامین می شود.

از عوارض این رژیم می توان گفت که در روزهای ابتدایی به آنفلوانزای کتو مبتلا خواهید شد! به این معنا که خستگی، سردرد، ضعف، بی حالی، بوی بد دهان و.... تجربه خواهید کرد، اما کم کم بدنتان به این نوع رژیم عادت خواهد کرد و عوارض آن کمتر می شود.

رژیم لاغری منو باز مینت

شاید اولین بار باشد که نام این رژیم به چشمتان میخورد، این رژیم لاغری که توسط اپلیکیشن مینت و آقای احمد نوازنده، مربی بدنساز mintapp ارائه شده است، راهکار جالبی ارائه کرده است.

تیم تناسب اندام مینت و آقای احمد نوازنده معتقد است که یکی از دلایلی که اکثر رژیم های لاغری کنار گذاشته می شوند و شکست میخورد، عدم وجود تنوع در رژیم و بیش از حد سفت و سخت بودن آن است.

اما سوال اینجاست که آیا می توان بدون یک رژیم سفت و سخت، بازهم لاغر شد؟

پاسخ این سوال کاملا مثبت است. به کمک رژیم لاغری منوباز این کار کاملا امکان پذیر است. اما در رژیم لاغری منوباز چه اتفاقی می افتد؟ در این رژیم یک منو خواهید داشت، در این منو انواع غذاهای سنتی و مدرن از پیتزا گرفته تا چلوکباب وجود دارد. در این رژیم هرچه را که دوست دارید می توانید میل کنید. اما با حساب و کتاب!

به این معنی که غذاهای مورد علاقه تان را انتخاب می کنید و با توجه به شرایط فیزیکی، پرونده پزشکی و هدفی که دارید و کالری هر کدام از غذاها، رژیم لاغری ویژه شما توسط تیم تناسب اندام مینت فیت طراحی می شود و با یک رژیم اصولی نه چندان سخت و با تنوع زیاد، می توانید در عرض یک ماه، کاهش وزن منطقی را تجربه کنید.

البته توجه کنید که انتخاب پیتزا به این معنی نیست که هر روز پیتزا نوش جان کنید و انتظار لاغری نیز داشته باشید! بلکه غذاهای مورد علاقه‌تان همراه با ترکیبی از رژیم غذایی مربیان مینت فیت در داخل رژیم لاغری‌ طراحی می شود و به کمک یک رژیم لاغری لذت بخش و متنوع، فرایند کاهش وزن را آغاز خواهید کرد.

برای شروع کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق گوگل پلی، کافه بازار و یا وبسایت mintapp دانلود کنید، مشخصات فیزیکی خود را وارد کنید، وارد منوی غذایی مینت شوید و هر غذایی را که میخواهید انتخاب کنید و بقیه کار را به تیم تناسب اندام مینت و آقای احمد نوازنده بسپرید.

رژیم لاغری اتکینز

رژیم لاغری اتکینز نیز همانند رژیم کتوژنیک است و مصرف کربوهیدرات را محدود می کند. رژیم اتکینز دارای چند نوع است که با توجه به میزان اضافه وزنی که دارید باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این رژیم به وبسایت mintapp مراجعه کنید.

رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان از معدود رژیم های لاغری است که به داشتن فعالیت بدنی نیز تاکید بیشتر دارد. این رژیم بر خلاف رژیم کتو و اتکینز تاکید بر محدودیت مصرف چربی دارد و معتقد است که باید کالری روزانه را ابتدا باید از پروتئین ها و سپس کربوهیدرات ها و فیبر ها به دست آورد. برای به دست آوردن جزئیات بیشتر در رابطه با این نوع رژیم لاغری به وبسایت مینت مراجعه کنید.

رژیم لاغری بدون قند

در این نوع از رژیم لاغری، مصرف انواع قند به حداقل می رسد. این رژیم نیز چندین سطح دارد. که سطح های بالای آن، رژیم های سختی به شمار می آیند و هرکسی از عهده این رژیم بر نمی آید

رژیم کم کربوهیدرات

در این رژیم نیز می توان دو استراتژی کلی را پیش رو گرفت. اول اینکه همانند رژیم های کتو و اتکینز، مصرف انواع کربوهیدرات را به حداقل رساند یا اینکه مصرف کربوهیدرات های ساده مانند برنج سفید را کاهش داده و بیشتر از کربوهیدرات های پیچیده مانند سبوس و جو دو سر استفاده کرد.

رژیم پر پروتئین

انواع رژیم لاغری، از منو باز تا کتوژنیک و بدون قند

در این رژیم همانطور که از نامش مشخص است، بیشتر کالری روزانه را پروتئین تشکیل می دهد و سایر گروه های غذایی مانند کربوهیدرات ها و چربی ها و قند ها به حداقل مصرف می رسند.

در پایان همانطور که در تعریف رژیم ها نیز دیدید، هدف به حداقل رساندن مصرف کالری یا بالا بردن سوخت و ساز بدن و افزایش سوخت کالری در بدن است. بنابراین سعی کنید چندان خود را درگیر اسم رژیم های مختلف نکنید و هدفتان کاهش مصرف کالری و افزایش سوخت ساز بدن باشد.

برای پیدا کردن بهترین روش باید وقت بگذارید و صبور باشید و چندین روش کاهش وزن متفاوت را امتحان کنید. برخی افراد با کالری شماری یا محدود کردن مصرف مواد غذایی وزن خود را پایین می‌آورند و برخی دیگر با از بین بردن ولع غذایی. برای برخی افراد کنار گذاشتن مواد غذایی سرخ شده سبب کاهش وزن‌ می‌شود و در برخی دیگر حذف کربوهیدرات‌ها. پس اگر رژیم لاغری خاصی روی فردی جواب داد به این معنی نیست که برای شما هم مناسب باشد و از آن نتیجه بگیرید.

در نهایت به یاد داشته باشید که هیچ راه ساده و معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد‌‌‌ و برای رسیدن به وزن ایده‌ال نه تنها باید سبک تغذیه خود را اصلاح کنید بلکه از نظر احساسی نیز باید به مسایلی که سبب پرخوری عصبی‌ می‌شوند فائق آیید.

چند نکته مهم در رابطه با دوران که رژیم لاغری دارید

کاهش وزن روندی خطی در طول زمان نیست

زمانی که شما‌‌‌ میزان کالری مصرفی خود را کاهش‌ می‌دهید در هفته‌های نخست وزن کم‌ می‌کنید. دلیل آن کم شدن آب بدن، کم شدن بافت عضلانی و در کنار آن کاهش بافت چربی است. به مرور زمان با کم شدن بافت عضلانی، متابولیسم کند شده و بدن بجای ادامه دادن روند کاهش وزن خود را با‌‌‌ میزان کالری دریافتی تطبیق‌ می‌دهد.

کالری همیشه کالری نیست

مصرف 100 کالری شربت ذرت روی بدن تاثیری مشابه مصرف 100 کالری بروکلی را ندارد. برای کاهش وزن پایدار باید از موادی استفاده کنید که در عین پایین بودن کالری شان حس سیری بیشتری را القا کنند.

اکثر افراد برای رفع گرسنگی غذا نمی‌خورند.

بسیاری از ما زمان‌‌‌هایی که خسته هستیم یا استرس داریم غذا‌ می‌خوریم.

کاهش‌‌‌ میزان مصرف چربی

در بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن توصیه به کاهش چربی دریافتی از غذا‌‌‌های‌‌‌ فست فود، مواد غذایی صنعتی و آماده شده و لبنیات شده است. اما این رژیم در بسیاری از افراد موثر و کارآمد نیست. چرا؟

همه چربی‌‌ها بد نیست

چربی‌های خوب نه‌‌ تنها به کنترل وزن کمک‌ می‌کنند بلکه از خستگی و افت خلق و خو هم پیشگیری خواهند کرد. چربی‌های غیر اشباع در آواکادو، آجیل‌ها، مغز دانه‌ها، شیر سویا، توفو و چربی ماهی وجود دارد. افزودن مقداری روغن زیتون نیز به سالاد ارزش غذایی و سلامت آن را بالا‌ می‌برد.

منبع : mintapp

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار