معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، توصیه‌هایی بهداشتی را برای برگزاری مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و عزاداری ایام محرم و صفر ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به برگزاری مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم و صفر با رعایت کامل نکات بهداشتی، اظهار کرد: نحوه و شرایط برگزاری مراسم به زودی به اطلاع همه مردم و محبان اهل بیت (ع) خواهد رسید.

او ادامه داد: در این شرایط بحرانی، باید علاوه بر احترام به شعائر و مناسک دینی و مذهبی، سلامتی مردم را هم کاملاً مورد توجه قرار دهیم تا با بحران جدی و غیرقابل جبران مواجه نشویم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه بهتر است در این شرایط بیشتر از مراسم در فضای مجازی و تلویزیون در منزل استفاده کنیم، افزود: برگزاری هرگونه مراسم پر جمعیت و متراکم در فضای بسته قطعاً ممنوع است.

او تصریح کرد: در صورت برگزاری مراسم در فضای بسته، باید تراکم جمعیت حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت و حداکثر زمان مراسم کمتر از ۲ ساعت و با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت گیرد و از توزیع نذورات همچون مواد غذایی و شربت جداً پرهیز شود.

یگانه ضمن تاکید بر اینکه ویروس کرونا در حال حاضر نه درمان و داروی قطعی و نه واکسن در دسترس دارد، تنها راه در امان ماندن از ابتلا به بیماری را رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن غیرضروری در اجتماع عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.