در چهار ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۵۹ نفر از مردم استان مرکزی خون اهدا کردند.

اهدای ۱۲ هزار واحد خون در استان مرکزیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر مهدویانی، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت:۱۴ هزار و ۷۱۸ نفر در چهارماه امسال برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر مهدویانی افزود: پس از شیوع ویروی کرونا، آمار مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان ۱۰ درصد کاهش یافته در حالی که نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های آن دائمی و مستمر است.

او گفت: محیط مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان مرتب ضدعفونی می‌شود بنابراین اهداکنندگان خون، دغدغه آلودگی به ویروس کرونا نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: همچنان عمل‌های جراحی برای بیماران انجام می‌شود و نیاز به تامین خون و فرآورد‌های خونی وجود دارد، بنابراین مردم نوع دوست نسبت به اهدای خون در شرایط کنونی اقدام کنند.

دکتر مهدویانی با بیان اینکه چهار نیروی این اداره کل روزانه اهداکنندگان مستمر را به اهدا خون فرامی‌خوانند افزود: تاکنون وضعیت بحرانی برای ذخایر خونی استان ایجاد نشده، اما کاهش مراجعه برای اهدای خون ممکن است این شرایط را به دنبال داشته باشد بنابراین از مردم نوع دوست استان مرکزی برای اهدای خون دعوت می‌شود.

او گفت: تاکنون گزارش علمی از انتقال ویروس کرونا در اهدای خون اعلام نشده و مردم نگران نباشند، زیرا فاصله‌گذاری اجتماعی و همه تمهیدات بهداشتی و پروتکل‌های لازم در این خصوص در مراکز انتقال خون استان رعایت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: کفش و دست‌های مراجعان در ابتدا ورود به مراکز اهدای خون ضدعفونی می‌شود و سپس تب سنجی شده و در صورت مشکوک بودن از پذیرش آنان خوداری به عمل می‌آید.

مهدویانی اظهار داشت: محیط معاینه و سالن‌های انتظار و خون‌گیری از جمله تخت‌های اهدا و پذیرایی به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند و همه تجهیزات مصرفی در این خصوص یکبار مصرف، بهداشتی و استریل شده هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.