سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعا‌های واشنگتن علیه ایران را تکرار و تهران را به بی‌ثبات کردن عراق متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه کردی رووداو، «جرالدین گریفیتس» سخنگوی منطقه‌ای وزارت‌ خارجه آمریکا ایران را به بی‌ثبات کردن عراق و اینکه تهران کشور‌های دیگر را به صحنه نمایش برای تسویه حساب‌های خود تبدیل کرده، متهم کرد.

او در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» ادعای واشنگتن علیه ایران را تکرار و اعلام کرد که سازمان ملل اخیرا گزارشی از نقض توافقنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران صادر کرده است که در آن ایران را به دست داشتن در حمله سال گذشته به عربستان و همچنین صادرات سلاح برای انصارالله متهم می‌کند.

گریفیتس افزود که آمریکا هم اکنون برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کند و «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به کشور‌های منطقه برای بررسی این پرونده و جلب موافقت کشور‌ها سفر می‌کند و مدعی شد که پیشنهاد آمریکا تنها گزینه بهتر برای ایجاد راه حل دیپلماسی و مسالمت آمیز برای این مسئله است.

او در ادامه با اشاره به اینکه شورای امنیت با تحریم تسلیحاتی ایران موافقت کرد، مدعی شد که به نفع هیچ کس نخواهد بود که ایران «تسلیحات خطرناک» مثل کشتی‌های جنگی و جنگنده خرید و فروش کند و ایران را به سوء استفاده از کشور‌های همسایه و بی ثبات کردن منطقه متهم کرد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن به موفقیت دیپلماسی و ادامه تلاش‌ها خوشبین است و هم اکنون در حال رایزنی دیپلماتیک با طرف‌های ذیربط برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است.

او مدعی شد که آمریکا به برقراری امنیت و صلح در عراق توجه ویژه‌ای دارد و این در حالی است که ایران برای «تسویه حساب‌های» خود از عراق و سایر کشور‌های منطقه استفاده می‌کند و این به نفع عراقی‌ها نیست و واشنگتن در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به دنبال تقویت توان نیرو‌های عراقی است.

گریفیتس درباره اولویت آمریکا در خاورمیانه هم  مدعی شد که واشنگتن در حال ایجاد ثبات و امنیت در منطقه از راه‌های دیپلماتیک است!

او در پایان اظهارات خود با اشاره به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «قسد» در شمال شرق سوریه گفت که آمریکا با نیرو‌های شمال شرق سوریه شراکتی امنیتی و «قوی» دارد. او همچنین مدعی شد که آنچه برای آمریکا از اهمیت برخوردار است، شکست داعش است.

این در حالی است که آمریکا خود بیشترین سلاح را به کشور‌های خاورمیانه به ویژه عربستان می‌فروشد و با حمایت تسلیحاتی از تروریست ها، امنیت و ثبات کشور‌ها را برهم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۸:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا این عکس اینجوریه ؟خخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار