برای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان؛

طرح "هرخانه یک گلخانه" در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در استان، در راستای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در استان، در راستای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان علاوه بر اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار"، طرح "هرخانه یک گلخانه" نیز اجرا می‌شود.

آخوندزاده در جلسه کارگروه اشتغال اشنویه افزود: تلاش می شود این طرح  تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای هر خانه اجرایی شود.
او ادامه داد: در سال گذشته برای ۱۴ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار" هدف‌گذاری شده بود و به دلیل جدید بودن طرح و نیاز به ارتباطات و اطلاع رسانی بیشتر، موفق به اجرای طرح در هشت روستا شدیم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین‌دژ از جمله محصولاتی است که در قالب این طرح در روستاها تولید و ورانه بازار مصرف می‌شود.
وی گفت: شهر سیمینه‌ در شهرستان بوکان به عنوان اولین شهر بدون بیکار  و یک روستای این شهرستان نیز  جهت اجرای طرح‌ ملی «یک روستا، یک محصول» معرفی شده ‌است.

آخوندزاده افزود: امسال نیز ۲۰ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی «یک روستا، یک محصول» و «روستای بدون بیکار» در آذربایجان غربی هدف‌گذاری شده‌ که امیدواریم این طرح‌ها جهت رونق اقتصادی روستاها اثرگذار باشند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: در راستای رونق اشتغال، برای یک‌هزار و ۴۴۲ طرح  بیش از ۸۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

او اظهار کرد افزود: تاکنون با اجرای این طرح ها در استان برای چهار هزار و ۸۷۵ نفر اشتغالزایی شده که بیشتر آنها در زمینه کشاورزی، گلخانه، پرورش دام، قالیبافی و گردشگری با ایجاد مراکز بومگردی بوده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.