فدایی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در کرمان نشان دهنده این است که یا نظارت‌ها کافی انجام نمی‌شود یا نظارت‌ها اصلا تاثیری نداشته، زیرا آمار ابتلا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محمدجواد فدایی، استاندار کرمان عصر امروز نهم مرداد ماه در جلسه کارگروه نظارت و بازرسی کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان کرمان گفت: آمار مبتلایان در استان نشان دهنده این است که یا نظارت‌ها کافی انجام نمی‌شود یا نظارت‌ها اصلا تاثیری نداشته، زیرا آمار ابتلا هنوز کاهشی نشده بلکه افزایشی نیز شده است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که از روز گذشته افزایش ابتلا نسبت به روز‌های قبل داشتیم افزود: تا دیروز تعداد مبتلایان در استان تقریبا ثابت بود، اما از دیروز تعداد مبتلایان افزایش یافته است، لذا با دستگاه‌های که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد کنید.

استاندار کرمان با بیان اینکه دستگاه‌هایی که پروتکل‌ها را اجرا نکرده‌اند اخطار کتبی داده شود و به وزارتخانه آن‌ها نیز اعلام می‌کنیم، افزود: دستگاه‌ها نباید بهانه نداشتن نیروی انسانی و منابع مالی، نظارت نکند لذا با آن دستگاه برخورد می‌کنیم و دستگاه‌ها حتی اگر تعطیلی بخشی از پروژه‌هایشان را در پی داشته باشد، باید نظارت را انجام دهند.

او بابیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها و روش‌هایی دنبال کنیم که در دراز مدت بتوانیم آن را اجرا کنیم افزود: کرونا مشخص نیست تا چه زمان در جامعه باشد، لذا باید فرهنگ و سبک زندگی را تغییر دهیم.

 فدایی عنوان کرد: در این مقطع باید نظارت‌ها با جدیت انجام شود و از هیچ دستگاهی به دلیل نداشتن ماشین و بودجه تعللی نمی‌پذیریم.

او با اشاره به گشت‌های ویژه کووید ۱۹ اظهار کرد: تصور می‌کنم این گشت‌ها مقداری از هدف خودشان دور شده‌اند و هدف اصلی آن‌ها این است که تجمعات را تعطیل کنند.

استاندار کرمان با اشاره به سد معبر‌هایی که در مشتاقیه و قدمگاه صورت گرفته، خطاب به شهرداری گفت: با فروشندگانی که سد معبر می‌کنند با رعایت اصول اخلاقی و انسانی از این مزاحمت‌ها جلوگیری شود.

در ادامه جلسه وحید احمدی‌طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نظارت‌ها حتما باید انجام شود، اما برای نظارت‌ها به نیروی انسانی و منابع مالی نیاز داریم.

همچنین ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به بازرسی عصر روز گذشته خود از بازار مشتاقیه، گفت: در معابر عمومی در محدوده بازار مشتاقیه و قدمگاه افرادی بساطی پهن می‌کنند و باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شده است لذا متولیان امر ورود پیدا کنند تا مغازه‌داران به حریم عابرین پیاده تجاوز نکنند.

اوبا اشاره به  رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم بیان کرد: در بازار مشتاقیه و قدمگاه باید متولیان امر در راستای نظارت بر بسته‌بندی کالا و مسائل بهداشتی نظارت داشته باشند.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی نیز با بیان اینکه یک مسجد را به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل کردیم، گفت: احساس می‌کنم که از زمان شیوع کرونا جامعه مذهبی و متدین ما بسیار عقلانی و شرعی رفتار کردند و هنوز بازار‌ها باز بود، اما مساجد و هیات‌ها تعطیل شدند و ضمن آنکه به کمک مردم آمدند.

او ادامه داد: به غیر از شب‌های قدر دیگر مراسم مذهبی ما با وجود بازگشایی و رفع بسیاری از محدودیت‌ها برگزار نشده است و اگر ستاد کرونا مصوب کند که مراسم محرم برگزار نشود ما نیز اجرا می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکید کرد: من نمی‌دانم چرا به مراسم مذهبی گیر می‌دهید و آیا در هواپیما‌ها یا بازار‌ها و ... فاصله اجتماعی رعایت می‌شود؟ ما بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه‌های خود نظارت داریم به‌طوری‌که یک مسجد را به دلیل رعایت نکردن دقیق پروتکل‌های بهداشتی تعطیل کردیم.

در ادامه نیز مدیر کل بازرسی استانداری با ارائه گزارش ادارات در هفته‌های گذشته و امتیاز دهی به برخی دستگاه‌های اجرایی بر ادامه نظارت‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار