امام جمعه رودبار جنوب مشکل آب آشامیدنی شهر رودبار و روستا‌ها را یکی از مهمترین و بزرگترین تنگنا‌های این شهرستان ذکر کرد و گفت:برای رفع این معضل باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار جنوب در اولین جلسه شورای اداری شهرستان رودبار  با اشاره به کاستی‌های متعدد در زمینه‌های مختلف در این شهرستان گفت: برای رفع مشکل آب آشامیدنی باید کار اساسی و زیربنایی انجام داد.

او مشکل آب آشامیدنی شهر رودبار و روستا‌ها را یکی از مهمترین و بزرگترین تنگنا‌های این شهرستان ذکر کرد و افزود: برای رفع این معضل باید از اعتبارات ملی استفاده کرد.

امام جمعه رودبار در ادامه به امهال تسهیلات بانکی مردم اشاره کرد و گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و روسای بانک‌ها در این خصوص هم اندیشی و چاره اندیشی کنند.

محمود قانعی فرد فرماندار رودبار جنوب گفت: برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرستان اکنون ۱۳ پروژه در قالب مجتمع‌های آبرسانی در دست اقدام داریم که مهمترین آن‌ها مجتمع آبرسانی محمد آباد کتکی است و آماده افتتاح می‌باشد.

او سپس به تعریض محور رودبار به زهکلوت اشاره کرد که پیشرفت ۶۵ درصدی دارد ،همچنین دو بانده کردن محور رودبار - بهادر آباد و احداث محور جاسک به سمت قلعه گنج، رودبار و ریگان را هم از دیگر پروژه‌های در دست اقدام در حوزه رودبار جنوب عنوان کرد.

قانعی فرد گفت: مراکز خدمات درمانی محمد آباد کتکی، عباس آباد گلدشت، چاه علی و چندین خانه بهداشت، زایشگاه زهکلوت
آماده افتتاح است.

او به ارائه ۱۳۷۵ مورد تسهیلات به متقاضیان بخش مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش و پرورش کلنگ احداث ۸۷ مدرسه به زمین زده شد که ۶۰ مدرسه به بهره برداری رسیده  و ۷ مورد نیز اکنون قابل افتتاح هستند.

فرماندار رودبارهمچنین افزود: مشکل آب و برق مدارس در دستور کار قرار دارد و بخش قابل توجهی از آن‌ها رفع شده است.

او سپس به تکمیل شدن و قابل افتتاح بودن ساختمان ادارات هلال احمر، کار، ثبت احوال و محیط زیست اشاره کرد.

فرماندار رودبارجنوب به مسئله مهم استقلال بخش جازموریان پرداخت و گفت: گام‌هایی برداشته شده، اما کافی نیست لذا حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد که نهایی شود.

منصورشکرالهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم از مذاکره جهت ایجاد اسکله مختص جنوب، تحقق پروژه راه آهن، اتمام محور جاسک به محمد آباد و ریگان خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات جنوب استان بخصوص پنج شهرستان جنوبی رئیس مجلس وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در ماه‌های آینده به جنوب استان سفرخواهند کرد .

او در خصوص منطقه آزاد جازموریان گفت: این پروژه مشکل تأمین آب دارد که پیگیریم این ایراد را رفع کنیم.

شکرالهی  به جذب نیرو‌های بومی در مجموعه تیتانیوم اشاره کرد که این مسئله در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار