افزایش همکاری‌های بهزیستی فارس و شهرک‌های صنعتی

در مراسمی توافق نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، توافق نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و به منظور توانمندسازی و اشتغال خرد گروه‌های هدف بهزیستی به امضاء رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این مراسم با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان برای اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی همیشه در عرصه‌های مختلف اجتماعی پای کار بوده اند و در این حوزه نیز اهتمام خود را انجام خواهند داد.

احد فتوحی با بیان اینکه در زمینه اشتغال و بکارگیری مددجویان و زنان سرپرست خانوار فعالیت‌های موثری در برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی انجام شده است، گفت: افراد معلول دارای توانمندی‌های خاص و ویژه‌ای هستند که در بخش تولید و صنعت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی، صنعتگران و فعالان صنعتی می‌توانند از این مشوق‌ها نیز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه هم اینک بیش از ۶۷۱۸ قرارداد سرمایه گذارری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده، گفت: از این تعداد ۲۴۹۰ واحد توایدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال ۳۹ هزارنفر درمرحله تولید و ۳۴۰۰ واحد نیز در مرحله ساخت و ساز است که هم واحد‌های فعال برای افزایش ظرفیت و هم واحد‌هایی که در مرحله اغاز بهره برداری قرارخواهند گرفت می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به افراد جامعه هدف بهزیستی اختصاص دهند و در این زمینه مانیز از این واحد‌ها حمایت خواهیم کرد.

فتوحی این توافقنامه را رویدادی مطلوب خوبی در عرصه حمایت از خانواده ها، اشتغال و امنیت روانی افراد تحت پوشش عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این مراسم امضای توافق نامه توسعه اشتغال‌زایی برای معلولان با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را فراهم کردن زمینه‌ای را برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان اعلام کرد.

محمدصادق کشفی نژاد افزود: ۳۰ هزار نفر در نوبت مساعدت و مستمری اداره کل بهزیستی قرار دارند و جمعیت تحت پوشش معلولان با حساب معلولان و زنان سرپرست خانوار ۱۵۷ هزار نفر است.

او بیان کرد: ۳۰ هزار نفر در نوبت مساعدت و مستمری اداره کل بهزیستی قرار دارند و جمعیت تحت پوشش معلولان با حساب معلولان و زنان سرپرست خانوار ۱۵۷ هزار نفر است.

مدیر کل بهزیستی تصریح کرد: بر اساس شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده، در تلاش هستیم بتوانیم مشکلات گروه‌های هدف راکاهش دهیم.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس، پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۵۶۰ نفر در سال ۹۸ را یادآور شد و گفت: تعهد اشتغال بهزیستی در سال گذشته ۲ هزار و ۹۹۰ نفر بود و سقف تسهیلات اشتغال این سازمان از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد است.

پریسا زارعی عنوان کرد: سقف تسهیلات ویژه کارفرما در گذشته ۲۵۰ میلیون تومان به ازای جذب ۵ نفر تحت پوشش بهزیستی بوده که با پیگیری‌های انجام شده این عدد به ۲ میلیارد تومان به ازای جذب ۴۰ نفر افزایش یافته است.

او، افزایش تسهیلات را فرصت مناسبی برای کارفرمایان دانست و افزود: پرداخت ۲۳ درصد سهم بیمه افراد تحت پوشش بهزستی نیز در کنار افزایش رقم تسهیلات فرصت مناسبی برای کارفرمایان ایجاد کرده است تا در جذب افراد تحت پوشش بهزیستی پیشرو باشند.

معاون بهزیستی فارس کمک بلاعوض و اشتغال در دستگاه‌های دولتی را از دیگر حمایت‌های اداره کل بهزیستی از افراد تحت پوشش دانست و ابراز کرد: این توافقنامه فرصت مناسبی است تا با بهره گیری از بانک اطلاعاتی صنایع برای اشتغال افراد تحت پوشش بر اساس توان و تخصص استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار