افزایش همکاری بین دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی فارس

با هدف گسترش همکاری‌های فرهنگی، دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی استان فارس تفاهم‌نامه‌ای را در یازده بند، امضا و مبادله کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تفاهمنامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان فارس و دانشگاه شیراز با هدف فراهم کردن زمینه همکاری‌های منظم و مستمر فرهنگی، هنری و اجتماعی، به امضای مسئولان فرهنگی این ۲ نهاد دانشگاهی رسید و مبادله شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در خصوص مفاد این تفاهمنامه، گفت: موضوع این تفاهمنامه گسترش همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های ۲ نهاد علمی دانشگاهی برای استفاده از فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی و ... برای توانمندسازی نیروی انسانی است.

مظاهر بابایی ادامه داد: زمینه‌های همکاری مد نظر در این تفاهمنامه در ۱۱ بند مشخص شده و شامل راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های هنری، ایجاد و توسعه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری رویداد‌هایی در قالب همایش، سمینار، کرسی آزاداندیشی، جشنواره و ...، چاپ و انتشار کتب و نشریه‌های مرتبط، ساماندهی و حمایت از کانون‌ها، مشارکت در اجرای برنامه‌های قرآنی و نمایشگاه‌های مختلف، ارائه مقاله به سمینار‌ها و کنفرانس‌ها و ... است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس مدت تعیین شده برای این تفاهمنامه را سه سال اعلام و اضافه کرد: براساس مفاد تفاهمنامه اگر طرفین موافقت داشته باشند، امکان تمدید آن در دوره‌های سه ساله وجود دارد.

او با اشاره به پیش‌بینی تعهداتی برای هر یک از طرفین تفاهمنامه، گفت: همکاری در تعریف و اجرای پروژه‌ها، استفاده از توان ملی برای پیشبرد برنامه‌ها، ایجاد کمیته برنامه ریزی و پیگیری امور تفاهمنامه، همکاری در اجرای پروژه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای ایسنا و ایکنا، اجرای پروژه‌های نیازسنجی و سنجش افکار با استفاده از ظرفیت ایسپا و ... برخی از تعهدات جهاددانشگاهی است.

بابایی همچنین ارایه فهرست خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی، انعقاد قرارداد‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، همکاری برای تبادل ظرفیت‌ها و تجارب جهاددانشگاهی و ... را بخشی از تعهدات دانشگاه شیراز بر مبنای این تفاهمنامه ذکر کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تفاهمنامه ذکر شده در سطح معاونت‌های فرهنگی امضا و مبادله شده است، خاطرنشان کرد: همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز، صنعتی، علمی کاربردی و ... پیشینه زیاد و ابعاد گسترده‌ای دارد که با مبادله چنین تفاهمنامه‌ای تداوم این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف بسترسازی و برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار