حسن روحانی در گفتگو با رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد که صلح در افغانستان موجب ثبات برای همه منطقه است.

 

صلح در افغانستان موجب ثبات برای همه منطقه است/ ایران برای ایجاد صلح دائمی در کنار افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران با «اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

حسن روحانی در این گفتگو، برقراری صلح در افغانستان را صلح و ثبات برای همه منطقه عنوان کرد و تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت افغانستان، برای ایجاد صلح و ثبات دائم حضور داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده مقامات ایران گسترش روابط با افغانستان در زمینه های مختلف است.

روحانی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل سریع تر سند جامع همکاری‌های ایران و افغانستان افزود: در ماه‌های آینده، علاوه بر امضای سند جامع همکاری‌های دو کشور در تهران، بهره برداری از خط آهن خواف - هرات نیز به عنوان دو رخداد تاریخی در فهرست تعاملات دوستانه ایران و افغانستان به مرحله اجرا خواهد رسید.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز با قدردانی از همکاری‌ و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان، از جمله ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به مهاجران افغان در ایران در زمینه مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد که با پشتیبانی ایران از روند صلح افغانستان، صلح و امنیت در منطقه برقرار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار