معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: درخواست‌های حذف ترم در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته تفاوت‌ معنا داری نداشته است.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد دانشجویانی که ترم گذشته خود را حذف کرده اند، اظهار کرد: از تمامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت شاید کمتر از ۴ درصد به حذف نیمسال ۹۸_ ۹۹ اقدام کردند.

او افزود: تعداد دانشجویان آموزش محور در دانشگاه علم و صنعت بسیار کم است و دانشجویان روزانه، پردیس و نوبت دوم به صورت آموزشی_ پژوهشی تحصیل می‌کنند. در این میان برخی از دانشجویان محدود بر اساس شرایطی که داشته اند آموزش محور بوده اند.

واحدی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در صورت تمایل به حذف ترم لازم بود تا درخواست خود را بنویسند و پس از بررسی‌های لازم از طریق دانشکده و کمیته منتخب دانشگاه با نظر آن‌ها موافقت شود که این امر به دلیل مشکلات گوناگونی که گریبانگیر دانشجویان بود، اتفاق افتاد.

او درباره تمهیدات اندیشیده شده برای عقب نیفتادن دانشجویانی که ترم خود را حذف کرده‌اند، گفت: دانشجویان با تمایل خود به حذف ترم اقدام کردند و اگر در شرایط عادی بتوانند در ترم آینده که به صورت مجازی ارائه می‌شود، ادامه تحصیل دهند دیگر مشکلی نخواهد بود، اما اگر دانشجویان حتی با روش‌های الکترونیکی هم نتوانند از آموزش دانشگاه بهره ببرند بعد از درخواست حذف ترم و بررسی‌های لازم دانشگاه با آنان همکاری خواهد شد.

واحدی ادامه داد: دانشجویان با توجه به شرایطی که دارند در هنگام شیوع کرونا لازم است تا به ادامه ترم به صورت مجازی اقدام کنند.

کمتر از ۴ درصد دانشجویان اقدام به حذف ترم کرده اند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: کمتر از ۴ درصد دانشجویان به حذف ترم سال جاری به علت ویروس کرونا یا شرایط دیگر اقدام کرده اند که تعداد درخواست‌های حذف ترم در امسال برای این موضوع به نسبت سال‌های گذشته تفاوت‌های معنا داری به علت در اختیار قراردادن سنوات دانشجویی پیدا نکرده است.

واحدی با اشاره به عودت شهریه دانشجویان در صورت حذف ترم در شرایط کرونایی اظهار کرد: مطابق مصوبه هیئت امنا دانشجویان در صورت حذف ترم با احتساب سنوات شهریه به حساب شان عودت خواهد شد و در غیر این صورت دانشجویان به پرداخت شهریه موظف هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار