مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت:مهارت آموزان کردستانی ۴۲۳ هزار عدد انواع اقلام بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تولید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جمیل احمدی گفت: کارآموزان این استان در جریان همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۳۷۸ هزار عدد ماسک، هشت هزار جفت دستکش، ۳۰ هزار دست گان و هفت هزار عدد ساق دست  تولید و عرضه شده است.

او با بیان اینکه ۱۱ آموزشگاه در ۶ شهرستان این استان در تولید این میزان اقلام بهداشتی مشارکت داشتند، افزود: سنندج با چهار آموزشگاه و ۱۶۵ هزار ماسک و ۱۸ هزار دست گان بیشترین میزان تولید را داشته است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان یادآور شد: ۹ آموزشگاه آزاد این استان در کنار ۲ مرکز آموزش دولتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با موقعیت شناسی خود نیاز جامعه را تشخیص داده و اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی و البسه بیمارستانی کردند.

احمدی تاکید کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این اقلام در مراکز آموزش فنی حرفه‌ای آزاد توسط خیران شهر‌های سنندج، بانه، کامیاران، سقز و قروه و مراکز دولتی نیز از سوی اداره کل تامین شد و پس از تولید نیز روانه مراکز مصرف از جمله بیمارستان‌ها گردید.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تولید این اقلام در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای متوقف شده است، گفت: در صورت اعلام نیاز ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا این آموزشگاه‌ها فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و اقدام به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز خواهند کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.