رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل با اخلالگران نظم و امنیت قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تکریم و معارفه رئیس و دادستان جدید شهرستان خلخال و رئیس جدید دادگستری شهرستان کوثر گفت: برخورد قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است، لذا دستگاه قضایی با هرگونه قدرت نمایی و اخلال در امنیت به شدت مطابق قانون برخورد می‌کند.

او با اشاره به ارزش خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بی شک خدمتگذاری به مردم عبادت است و مسلما یادآوری جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس پشتوانه و دلگرمی مضاعفی در ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش مجموعه‌های قضایی در احقاق حق، ایجاد عدالت و امنیت در جامعه تصریح کرد: مسلماً تحقق عدالت و امنیت که بسترساز توسعه و آبادانی است در گرو همکاری، تعامل و هم افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظامی و امنیتی به دست می‌آید.

عتباتی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه به تشریح برنامه‌های تحولی سیستم قضایی پرداخت و افزود: اینک شاهد آن هستیم که مجموعه‌های قضایی علاوه بر انجام تکالیف ذاتی خود، در حوزه‌های مختلف نیز نقش آفرینی می‌کند.

او بیان کرد: حمایت قضایی از سرمایه گذاری به منظور رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، دفاع جدی و قاطعانه از حقوق عامه، تداوم و استمرار مبارزه با مظاهر فساد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله موضوعاتی است که به طور مضاعف برای تحقق آن تلاش می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اقدامات و عملکرد‌های تشکیلات قضایی استان با قدردانی از پرسنل دادگستری استان گفت: استان اردبیل، اولین استان در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در سطح کشور بوده که این امر جز در سایه تلاش و کوشش شبانه روزی قضات و کارمندان دادگستری استان محقق نمی‌شد.

عتباتی، اقدام برنامه محور، برخورد با ایجاد هرگونه ناامنی و قانون شکنی، لزوم نظارت بر زیر مجموعه و نظارت‌ها بر عملکرد سایردستگاه‌های اجرایی، مبارزه با فساد، بهره‌مندی بیش از پیش از خدمات الکترونیک قضایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین لزوم اتخاذ نگاه پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را از مهمترین اولویت‌های سیستم قضایی استان عنوان کرد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات ارزشمند قاضی علی رمضانپور رئیس سابق دادگستری شهرستان خلخال، علی نباتی را که پیش از این به عنوان دادستان شهرستان خلخال بود، به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان و قاضی آرش جعفری را به عنوان دادستان جدید شهرستان خلخال معرفی شد. همچنین با قدردانی از خدمات ارزشمند قاضی آرش جعفری رئیس سابق دادگستری شهرستان کوثر، جعفر خاکپور را به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.