سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدام آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه گفت که پکن امیدوار است که واشنگتن بتواند سیاست‌های تبعیض آمیز خود را متوقف کند.

وی در یک جلسه توجیهی روزانه با خبرنگاران گفت که چین کاملاً با هرگونه اقدام آمریکا علیه شرکت‌های نرم افزاری خود مخالف است.

وانگ همچنین اعلام کرد که چین در پاسخ به اقدام نیوزیلند برای تعلیق معاهده استرداد با هنگ کنگ، تصمیم گرفته است موافقتنامه استرداد با ولینگتون را به حالت تعلیق درآورد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی تأکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بزودی اقداماتی را علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی که به ادعای وی، برای امنیت ملی این کشور خطری محسوب می‌شوند و دولت مستقر در پکن را تغذیه اطلاعاتی می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود که به زودی فعالیت نرم افزار چینی «تیک تاک» را با امضای فرمانی ممنوع خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است.

او پیش از آن نیز از اقدامات مختلف دولتش علیه شبکه تیک تاک خبر داده بود. نکته جالب توجه اقبال بالای شبکه تیک تاک در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در میان کاربران آمریکایی است.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست‌آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار