رئیس ستاد ثبت‌نام مدارس استان کرمانشاه از ثبت‌نام بیش از ۸۶ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناهید فضلی با بیان اینکه استان کرمانشاه بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش از حیث ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس یکی از سه استان برتر کشور است، اظهار کرد: تاکنون کار ثبت‌نام بیش از ۸۶ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس نهایی شده است.

فضلی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان ابتدایی، بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و بیش از ۵۳ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس استان ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس ستاد ثبت‌نام استان کرمانشاه ادامه داد: بخش زیادی از دانش‌آموزانی که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند یا دانش‌آموزان کلاس‌اولی هستند که در حال تکمیل فرآیند مرتبط با سنجش سلامت بوده و یا دانش آموزان کلاس نهمی که در حال انجام فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته می‌باشند.

فضلی سپس روند ثبت نام دانش‌آموزان مقاطع مختلف بجز مقطع پیش‌دبستانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: از خانواده‌هایی که نوآموزان پیش دبستانی دارند، می‌خواهیم هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: هر تصمیمی که برای آموزش دانش‌آموزان کلاس‌اولی گرفته شود، برای نوآموزان پیش‌دبستانی هم اجرایی خواهد شد، لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم بدون نگرانی نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

او سپس با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس سه سناریو طراحی شده، گفت: برای بازگشایی مدارس در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز از حیث شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده، به نحوی که اگر وضعیت شهری قرمز باشد با استفاده از شبکه شاد، سی‌دی‌های آموزشی، خوآموزها، برنامه‌های تلویزیونی و... روند آموزش دانش‌آموزان انجام خواهد گرفت. در وضعیت زرد نیز کلاس‌ها یک روز درمیان و هر روز با حضور نیمی از دانش‌آموزان برقرار می‌شود و در وضعیت سفید کلاس‌ها طبق روال همیشگی برپا خواهد شد.

فضلی سپس با پیش بینی افزایش پنج هزار نفری دانش‌آموزان استان کرمانشاه در سال تحصیلی آینده، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید با احتساب نوآموزان پیش دبستانی ۳۵۷ هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام شوند.

فضلی ادامه داد: سال گذشته ۳۵۲ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمانشاه مشغول تحصیل بودند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.