پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال به گندمکاران استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بابت خرید ۱۸۰ هزار تن گندم خریداری شده کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان را چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مابقی یک هزار میلیارد ریال طلب گندمکاران استان به ترتیب اولویت طی روز‌های آینده به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

او با اشاره به پایان مرحله برداشت گندم در شمال استان افزود: هم‌اکنون برداشت گندم در مرکز و جنوب استان اردبیل مراحل پایانی خود را طی می‌کند و عملیات خرید نیز در ۶۰ مرکز فعال شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیز مراکز خرید تعاونی روستایی با قیمت تضمینی ۲۵ هزار ریال در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با پیش‌بینی خرید و ذخیره‌سازی حدود ۳۰۰ هزار تن گندم مرغوب در این استان بیان کرد: گندم خریداری شده به سیلو‌های استان منتقل شده و همه نیاز آرد اهالی از سیلو‌های استان تامین می‌شود.

نیکشاد بیان کرد: برداشت گندم از مزارع دیم و آبی منطقه گرمسیری مغان در شمال استان اردبیل از نیمه خردادماه آغاز شده و عملیات خرید تضمینی محصول مازاد بر نیاز کشاورزان نیز توسط ۳۰ مرکز تعاون روستایی و ۴۴ مرکز شرکت غله و خدمات بازرگانی استان شروع شده است.

او افزود: امسال نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس تصمیم دولت افزایش ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و هر کیلوگرم گندم به نرخ ۲۵ هزار ریال با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس اعلام مسوولان استان، حدود ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در انبار‌ها و سیلو‌های استان اردبیل وجود دارد.

نیکشاد گفت: امسال در سطح ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل محصول گندم کشت شده و پیش‌بینی می‌شد که میزان تولید امسال به حدود ۵۸۰ هزار تن برسد، ولی مزارع گندم استان با شدت گرفتن گرما و باد گرم کم‌سابقه اوایل خردادماه، دچار تنش و کاهش تولید شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.