تجهیز سد‌های کرمانشاه برای استفاده‌ی ورزش‌های آبی

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه گفت : روند تجهیز سد‌های استان برای استفاده‌ی ورزش‌های آبی در حال انجام است و مجوز‌های لازم در این خصوص اخذ شده و یا در حال اخذ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناجی پیمان‌ضیایی رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه رشته قایقرانی را با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی از رشته‌های کم خطر ورزشی در مقوله شیوع بیماری کرونا معرفی کرد و گفت : به دلیل مشکلات پیش آمده پس از شیوع بیماری منحوس کرونا، کاهش تمرینات و لایه‌روبی دریاچه شهربازی، محل تمرینات را به سراب نیلوفر تغییر خواهیم داد، با پیگیری توانستیم قرارداد لازم را منعقد کنیم.

او گفت : در سنقر دو سد داریم که در سد سلیمانشاه حدود هفت‌هشت سال پیش اردوی تیم ملی داشتیم، چون این سد مسافت مناسبی برای تمرینات به‌خصوص در رشته تورینگ دارد، امسال نیز برنامه‌هایی برای برگزاری تمرینات در این سد داشته و تسهیلاتی برای تجهیزات اخذ شده اگرچه زیر ساخت‌ها و تجهیزات لازم در این سد هنوز تکمیل نشده، اما باحمایت مالی، آن را به سرانجام می‌رسانیم.

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه افزود: حدود یک و نیم سال پیش، با پیگیری اداره ورزش و جوانان، هیأت قایقرانی استان و شرکت آب و منطقه‌ای غرب، مجوز ورود به سد‌های شیان، گیلانغرب و سلیمانشاه را اخذ کرد و با پیدا کردن اسپانسر و رفع مشکلات رفت و آمد و فراهم شدن سرویس برای ورزشکاران بدلیل فاصله تا کرمانشاه، در اواخر پاییز سال ۹۸ در سد شیلان تمرینات را شروع و بعد از مدتی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌ها را کنسل کردیم.

او ادامه داد: با همکاری فدراسیون، آمادگی برپایی اردو‌ها و برگزاری مسابقات مختلف در سطح تیم ملی را در سد‌های استان داریم و قصد داریم خانه‌های آب منطقه‌ای غرب را که در نزدیکی سد‌ها قرار دارند برای ورزشکاران و تیم‌ها مهیا کرده که بتوانند در آن‌جا مستقر شده و به فعالیتشان ادامه دهند.

ضیایی گفت: باید توجه داشت که دارا بودن اسکله، استراحتگاه ورزشکاران، انبار وسایل، امکانات و تجهیزات فنی قایقرانی از زیرساخت‌های است که در هر سد جهت ادامه فعالیت لازم است، چرا که ورزشکاران باید بتوانند راحت وارد آب شده و در مسیر مناسب پارو زده و پس از بازگشت در کناراسکله آرام بگیرند.

او ادامه داد: برای سد شیان اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب پروپوزال‌های جامع و کاملی را تنظیم کرده و دورنمایی از طرح خود بصورت فایل ویدیویی تنظیم و به مسئولین مربوطه ارائه شده این طرح مورد استقبال مسئول اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گررفته و وعده‌های جهت تامین تسهیلات مالی طرح داده شده است

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه افزود: پیرو این صحبت‌ها پیشنهاداتی به فدراسیون قایقرانی مبنی بر برگزاری مسابقات در اواخر تابستان امسال در سد استان را دارد، امیدواریم با تامین این تسهیلات مالی پذیرای این میزبانی باشیم.

او گفت: اکثر رشته‌های قایقرانی در استان کرمانشاه فعال است، تیم ما یکی از هیأت‌های قدرتمند کشور در رشته قایقرانی است و تیم ما ۱۷ نفر عضو در تیم ملی را داراست و امید داریم که با رفع مشکلات ذکر شده شاهد درخشش بیشتر این رشته ورزشی در تیم‌های ملی باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.