امام جمعه شوش:

دین اسلام در روز عید غدیر خم کامل شد

حجت‌الاسلام عفری گفت: عید سعید غدیر خم روزی است که خدای متعال دین و مکتب آسمانی اسلام را برای امت اسلامی کامل کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت ‌الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه شوش گفت: غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و خدای متعال در این روز، دین و مکتب آسمانی اسلام را برای امت اسلامی تکمیل کرده است.

او عید غدیر را مهم‌ترین عید مسلمانان به ویژه شیعیان جهان عنوان کرد و اظهار داشت: به همین دلیل باید برای بزرگداشت واقعه غدیرخم فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی شود و مسوولان فرهنگی و هنری شهرستان این روز مهم تاریخی را با ظرافت بیان کنند و روحانیان به شبهات قشر جوان در این مورد پاسخ دهند.

حجت الاسلام عفری با بیان اینکه یکی از جنبه‌های مهم غدیر، توجه دادن به مساله امامت است، ادامه داد: امامت یعنی پیشوایی انسان‌ها و پیشوایی جامعه در امر دین و دنیا، این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است و باید به اهمیت این روز بزرگ که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود، پی ببریم.

امام جمعه شوش همچنین با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم دامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند معیار در نحوه برگزاری آئین‌های عزاداری محرم نکات بهداشتی ستاد مقابله با کرونا است، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی عامل مهمی در کاهش شیوع ویروس کرونا و کمک به کادر درمانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار