وزارت خارجه آمریکا با ارائه توضیحاتی درباره انتصاب الیوت آبرامز به عنوان نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران مدعی شد ایران و ونزوئلا جزو اولویت‌های اصلی سیاست‌ خارجی این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته (پنجشنبه) الیوت آبرامز، سیاستمدار آمریکایی که متهم به گمراه کردن کنگره آمریکا در ماجرای ایران کنتراست، جایگزین برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شد.

کیل براون، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ارائه توضیحاتی درباره انتصاب الیوت آبرامز به عنوان نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران به جای برایان هوک، اعلام کرد ریاست دفتر نماینده ویژه دولت در امور ایران به وظایف آبرامز اضافه شد و ایران و ونزوئلا جزو اولویت‌های اصلی سیاست‌ خارجی آمریکا هستند.


بیشتر بخوانید


معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توییتری در این باره نوشت: «دیروز ریاست دفتر نماینده ویژه دولت در امور ایران به وظایف آبرامز اضافه شد که این به معنی به رسمیت شناختن همگرا شدن تهدید‌های ناشی از بازیگران سرکش بین‌المللی علیه ایالات متحده است.»

کیل براون در توییتی دیگر مدعی شد: «ایران و ونزوئلا هر دو کماکان در صدر اولویت‌های وزارت خارجه و کاخ سفید قرار دارند. چندین دهه تجربه در سیاست خارجی که آبرامز با خودش آورده به پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و سیاست خارجی ما کمک خواهد کرد.»

الیوت آبرامز در سال ۲۰۱۹ به دستور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا انتخاب شد و در حال حاضر، علاوه بر سمت جدید خود، این مقام را نیز حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
این هم تاریخ مصرفش مثل برایان هوک تموم میشه و با تیپا میندازن بیرون بعدش نوبت پمپ آب هستش.
آخرین اخبار