یکی از اقدامات اصلی برای هر فعالیت تجاری ثبت شرکت می‌باشد زیرا عدم تاسیس شرکت می تواند اشخاص را از امتیاز های تعیین شده در قانون محروم سازد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه کلیه ی اقدامات کسب و کار با محدودیت‌های قانونی مواجه شده است لذا مدیران  هوشیار قبل از مواجه شدن با این محدودیت های قانونی می بایست ابزار فعالیت تجاری خویش را توأم با ثبت در بستری مناسب مهیا سازد. یکی از اقدامات اصلی برای هر فعالیت تجاری ثبت شرکت می‌باشد زیرا عدم تاسیس شرکت می تواند اشخاص را از امتیاز های تعیین شده در قانون محروم سازد.

برای ثبت شرکت دو عامل بسیار مهم وجود دارد: مدت زمان لازم برای تاسیس شرکت و هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت. موسسه بازرگان با حرفه ای‌ترین پرسنل کارهای تاسیس شرکت را برای شما در سریع ترین زمان ممکن و هزینه مناسب و مقرون به صرفه انجام می‌دهد.

شرکت های تجاری  که در ایران به ثبت می رسند به هفت نوع تقسیم می شوند:

  1. شرکت مسئولیت محدود
  2. شرکت سهامی خاص
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی

هزینه ثبت شرکت

 

مقدار هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه صد هزار تومان شامل موارد زیر است:

  • هزینه ثبت اولیه در سازمان ثبت‌ شرکت‌ها 60،000 تومان
  • هزینه پوشه و گیره و پست 50،000 تومان می‌باشد.
  • هزینه وکالت برای وکیل موسسه بازرگان برای انجام ثبت شرکت 300،000 تومان
  • هزینه مهر شرکت 100،000 تومتن
  • هزینه ثبت در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه های مختلف ، متفاوت است و بین 200 تا 500 هزار تومان متغیر است.

اما مورد بعدی که در ارتباط با ثبت شرکت مهم است انتخاب نام شرکت می باشد. شما از قبل می بایست اسم شرکت خود را انتخاب کرده باشید و در سرچ و جست و جوی اداره ثبت شرکت ها این قضیه را پیگیری کرده باشید که آیا نام انتخابی، تکراری است یا خیر. چون که اگر این اسم تکراری باشد، پروسه ثبت شرکت را در زمان کوتاه به تاخیر می اندازد، به همین دلیل انتخاب نام شرکت به صورت مناسب یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ارتباط با ثبت شرکت در کم ترین زمان ممکن است.

ثبت برند

یک نام تجاری ، یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان ، یا طرح یا ترکیبی از این ها می باشد که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود به طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود که نام تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی ها مزایا و خدمات خاصی به خریداران است .

بیشتر نام های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت اند. امام یک نام تجاری می تواند سمبل موارد پیچیده تری هم باشد مانند : ماهیت محصول ، شخصیت شخصیت محصول فرهنگ استفاده از محصول و شخصیت استفاده کننده از محصول و شخصیت استفاده کننده از محصول ، ثبت برند ها دارایی های نامشهود شرکت ها هستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام می کند و باعث افزایش آورده شرکت می شود.یک برند در واقع به شدت متاثر از هویت بصری محصولات / خدمات و محل ارائه و چگونگی ارائه می باشد .

 

هزینه ثبت برند

مقدار هزینه مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری خاص(هزینه ثبت برند) چقدر است؟

هزینه ثبت برند با سرمایه اولیه صد هزار تومان شامل موارد زیر است:

  • هزینه ثبت برند اولیه در سازمان ثبت‌ شرکت‌ها 60،000 تومان
  • هزینه پوشه و گیره و پست 50،000 تومان می‌باشد.
  • هزینه وکالت برای وکیل موسسه بازرگان برای انجام ثبت شرکت 300،000 تومان
  • هزینه مهر شرکت 100،000 تومتن
  • هزینه ثبت در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه ثبت برند و درج آگهی در روزنامه های مختلف ، متفاوت است و بین 200 تا 500 هزار تومان متغیر است.

می‌توان پس از ثبت اختراع نیز شرکت مورد نظر را ثبت کرد و ایده خود را معرفی کرد اما ثبت اختراع چگونه است چه هزینه ای دارد و....

ثبت اختراع

ثبت اختراع حاصل و ثمره تلاش فکری و ساخته ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی به وقوع می پیوندد. اما از ثبت اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت می شود که این اختراعات طبق تشریفات خارجه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرایط استفاده از این حق ثبت آن در نزد اداره ثبت اختراعات می باشد.

پس از ثبت و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع بر طبق قانون به دو شکل از اختراع حمایت می شود.

  • حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره ببرد
  • حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینش های فکری احترام گذاشته و مانع از هرگونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود. درنتیجه مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت ، صادرات ، واردات ، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فراورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می ایند را دارد.

ثبت شرکت در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه

 

مدت اعتبار گواهینامه اختراع

اعتبار گواهینامه اختراع پس از 20 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه اختراع منتفی می شود البته حفظ گواهینامه اختراع در این 20 سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه می باشد.

 

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، ثبت شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار