انتخاب و ثبت برند اولین اقدامی است که یک تجارت باید برای شناخته شدن در میان رقبا برای خود در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب و ثبت برند اولین اقدامی است که یک تجارت باید برای شناخته شدن در میان رقبا برای خود در نظر بگیرد. با ثبت علامت تجاری شما نام و علامتی را به انحصار خود در می آورید. این امر برای به دست گیری بازار و موفقیت تجاری اهمیت بالایی دارد.

ثبت لوگوی تجاری و تخصیص نام به محصولات تولیدی یا خدماتی که قرار است ارائه دهید در دیده شدن آن کمک زیادی می کند. در بسیاری امور نیاز به ثبت برند و علامت تجاری را احساس خواهید کرد.

آیا مایل هستید ثبت نشان تجاری را از زبان بهترین ها بیاموزید؟ با ما باشید و با مراحل ثبت لوگو و آشنا شوید.

از زبان بهترین ها ثبت برند را بیاموزید!

نکات انتخاب نام در زمان ثبت لوگو

انتخاب نام در مبحث ثبت نشان تجاری یکی از آیتم های مهم محسوب می شود. این نام در طول فعالیت شما همراه آن خواهد بود . انتخاب یک نام جذاب در موفقیت شما در دنیای کسب و کار کمک بسزایی می کند. در تایین نام برند نکاتی وجود دارد که در ذیل برای شما شرح خواهیم داد.

  • نام برند و علامت تجاری آن نباید به هیچ عنوان تکراری باشد؛
  • در ثبت نشان تجاری نباید از نام و علائم دولتی و رسمی استفاده شود؛
  • برند نباید با اصول اخلاقی و شئونات منافات داشته باشد؛
  • در نام برند نباید از عناوین عمومی به صورت کلی مثل چوب، کاغذ و غیره استفاده کرد؛
  • عناوین توصیفی مانند زیبا، خوب و غیره برای ثبت برند جایز نیستند؛

در صورت عدم رعایت نکات فوق درخواست شما با عدم تایید روبرو می شود و مشکلات زیادی بر سر راه خود خواهید داشت. استعلامات و تحقیقات لازم را قبل از پیشنهاد نشان تجاری به اداره مربوطه به عمل آورید.

مدارک را هرچه سریع تر تهیه کنید!

مهم ترین مدارکی که باید برای ثبت برند تهیه کنید به صورت مجزا در زیر آورده ایم.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

  • کارت ملی، شناسنامه و اسکن آنها؛
  • کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی و اسکن آن؛
  • اصل مجوزهای فعالیت از جمله پروانه ساخت و بهره برداری جواز تاسیس و اسکن آن؛
  • آدرس و کد پستی؛
  • شماره تماس تلفن ثابت و همراه متقاضیان.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی

  • شناسنامه و کارت ملی امضا داران و اسکن آن؛
  • آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و اسکن آن؛
  • آگهی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت و اسکن آن؛
  • مجوز فعالیت شرکت در صورت دارا بودن از جمله جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، ساخت و غیره؛
  • کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی و اسکن آن؛
  • آدرس و کد پستی شرکت؛
  • شماره تلفن همراه و ثابت مدیران و امضا داران.
    از زبان بهترین ها ثبت برند را بیاموزید!

ثبت اظهار نامه و بارگذاری مدارک فراموش نشود!

برای این منظور باید از سایت مرکز مالکیت معنوی استفاده کنید. مشخصات و تصاویر اسکن شده مدارک را در فرم های خواسته شده بارگذاری کنید. از قبل علامت تجاری را طراحی و آماده کنید؛ زیرا برای ثبت لوگو نیز در انجام این مراحل باید فایل حاوی نشان تجاری را با سایز 6*6 در سایت آپلود کنید. در صورتی که همه مراحل را به درستی طی کرده باشید سایت به شما اجازه می دهد برگه گواهی امضا را پرینت بگیرید.

در دفاتر اسناد رسمی برگه گواهی امضا را تکمیل و اطلاعات آن را دوباره در سایت وارد کنید. در این مرحله نام کاربری و رمز عبور به شما تخصیص می یابد. در حفظ اطلاعات ورودی سایت دقت کنید. کلیه پیگیری ها و تاییدات از طریق آن به اطلاع شما خواهد رسید.

باید به صورت فیزیکی پرونده تشکیل دهید

مدارک شما توسط سه کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که نواقصی از سوی آنان مشاهده نشود پیام تایید به حساب کاربری در سایت مالکیت معنوی ارسال می شود. این تایید به منزله بلا مانع بودن ثبت برند شما خواهد بود.

در این صورت باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید. در آنجا از شما خواسته می شود با توجه به مدارک بارگذاری شده در سایت پرونده فیزیکی ثبت علامت تجاری را تشکیل دهید. برای انجام آن تصاویر برابر اصل شده کلیه مدارک را لازم دارید.

آگهی در روزنامه رسمی ضروری است

آگهی درخواست ثبت نشان تجاری شما باید در روزنامه رسمی کشور درج شود که اگر توسط اشخاص ثالث اعتراضی بر ثبت لوگو یا آن برند وجود دارد از ثبت آن جلو گیری شود. این امر توسط اداره مالکیت معنوی کشور انجام می شود. زمان انتشار حدود یک هفته پس از ارسال آن به روزنامه رسمی است. پس از چاپ روزنامه 1 ماه باید منتظر بمانید. در صورت نبود هیچ اعتراضی، آگهی باید در یک نوبت دیگر هم به چاپ برسد. پس از چاپ هر نوبت چند نسخه از آگهی برای متقاضی ارسال می شود.

برند شما با سند ثبت شد!

در صورت انجام کلیه مراحل فوق و عدم هیچ اعتراضی از سوی اشخاص ثالث سند برند تجاری آماده تحویل به متقاضی است. کار آفرینان 1 ماه فرصت دارند با در دست داشتن روزنامه های رسمی و مدارک لازم به اداره مالکیت معنوی مراجعه کند. در صورتی که پس از گذشت زمان اشاره شده متقاضیان برای دریافت سند به اراده مربوطه مراجعه نکنند، درخواست ثبت علامت آنان لغو خواهد شد.

در این بخش سعی کردیم تجارب ثبت برند بهترین ها را به شما آموزش دهیم و شما را با مراحل ثبت نشان تجاری آشنا کنیم. سایت ثبت فردا از جمله موسسات حقوقی متخصص در امر ثبت علامت تجاری است که امکان مشاوره را برای کار آفرینان و متقاضیان فراهم آورده است، کار را به کاردان بسپارید!

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، ثبت برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار