رشد و توسعه و رسیدن به آینده مورد نظر از ماهیت هر انسانی نشات می گیرد اما عدم شناخت قواعد و هدف گذاری در مسیر درست ممکن است خسارت های زیادی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رشد و توسعه و رسیدن به آینده مورد نظر از ماهیت هر انسانی نشات می گیرد و به دنبال دستیابی به این مهم داشتن برنامه و هدف و دنبال کردن اصول و قواعد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. اما عدم شناخت قواعد و هدف گذاری در مسیر درست ممکن است خسارت های زیادی به همراه داشته باشد.

برای ورود به دنیای حرفه ای ها در هر کسب و کار پیروی از این اصول و قواعد درست است که برگ برند هر فردی خواهد شد. اینجاست که داشتن ایده و خلاقیت می تواند ثمر دهد و باعث رشد و شکوفایی کسب و کار شود.

به منظور رسیدن به خواسته های حرفه ای هر فرد باید در مسیر کسب و کار اقداماتی را تعیین و برنامه ریزی کند و در راستای این اقدامات حرکت کند. هر چند چهارچوب حرکتی هر فرد یا کسب و کار ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد اما اصول و روند بهبود و حرفه ای شدن را می توان در همه کسب و کارها به شکلی عجیب هم سو و در یک راستا دید. کسب و کارهایی که قصد حرفه ای شدن و برند سازی و شناخته شدن را دارند بدون تردید اقدامات زیر را در از جایی شروع کرده اند:

  • استفاده از طرح تجاری

به هیچ عنوان داشتن طرح تجاری را دست کم نگیرید. این طرح تجاری می تواند یک فرایند ساده برای شناخت فرصت ها و تهدید ها باشد تا یک برنامه استراتژیک مدون و با بررسی همه جوانب و هدف گذاری دقیق. اما آنچه که اهمیت دارد این است که این طرح تجاری است که قدم های مهم شما را شناسایی می کند و اولویت های کاری شما را تعیین می کند.

به دنیای حرفه ای ها خوش آمدید

تفاوتی ندارد در شرف راه اندازی کسب و کار باشید یا کسب و کار قدیمی خود را در قالب حقیقی داشته باشید و یا حتی یک ساختار حقوقی داشته باشید. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید تا بتوانید محدودیت های کاری را کنار گذاشته و فرصت های خود را بیشتر کنید، ثبت شرکت است. داشتن شخصیت حقوقی و یا بازنگری و تغییر قالب حقوقی یکی از اساسی ترین اقداماتی است که هر کسب و کار باید در اولین فرصت انجام دهید. این کار نه تنها اعتبار و توان کسب و کار را افزایش می دهد بلکه با ثبت شرکت توان رقابتی ، تیم سازی و کار گروهی، ورود به بازارهای با سود بیشتر مثل مناقصه ها و مزایده ها و بسیاری از فرصت های دیگر فراهم می شود.  حتی بسیاری از شرکت ها ممکن است برای اینکه روند حرفه ای شدن خود را بهبود دهند نیاز باشد تا ساختار حقوقی شرکت خود را بازنگری کنند و با تغییر قالب شرکت خود به دنبال اهداف نو باشند

  • برنامه ها و اهداف کاری خود را مدون کنید

گفتیم که باید برای رشد و بهبود کسب و کار یک طرح تجاری داشت. با ثبت شرکت و مشخص کردن دامنه فعالیت ها و موضوعات کاری خود، اولین اقدام شما باید هدف گذاری و تعیین برنامه ها باشد. این اهداف و برنامه ها باعث خواهند شد تا روند حرکتی شما رو به سمت کسب و کار حرفه ای ، منظم و دقیق باشد.

  • تعیین یک ساختار مالی

ساختار مالی چه برای تامین هزینه ها و منابع مورد نیاز و چه به دنبال کسب سود که ماهیت هر تجارت است از اهمیت زیادی برخوردار است. بخصوص اینکه شما باید حاشیه سود و زیان خود و بررسی سوابق مالی خود را به صورت دقیق و مشخص همواره بررسی کنید. نداشتن ساختار مالی باعث خواهد شد تا روند حرکتی شما نا مشخص بوده و سود آوری شما در هاله ای از ابهام باشد.

برند سازی ایده آل گرایی نیست. وقتی کسب و کاری صاحب یک برند باشد، به دنبال بهبود نام و شهرت خود و در واقع برند سازی خود، تعهد و مسئولیتی را احساس می کند که باعث بهبود محصولات و خدمات شرکت می شود. ثبت برند از اولویت های هر کسب و کار حرفه ای است و حتی بسیاری از کسب و کارها به جای یک برند برای محصولات و خدمات مختلف خود چندین برند ثبت می کنند. اگر به دنبال ارتقا محصولات خود هستید و قصد دارید حتی در بازار بیرون از ایران نیز به زودی فعالیت کنید بهتر است برای ثبت برند بین المللی اقدام کنید. برای ثبت برند خارجی یا بین المللی داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

به دنیای حرفه ای ها خوش آمدید

  • کارت بازرگانی دریافت کنید

ثبت شرکت و داشتن هدف و برنامه و به دنبال آن برند سازی با ثبت برند می تواند تغییرات زیادی را در برنامه های کاری شما ایجاد کند، برنامه هایی که قطعا با خود برنامه ها و اهداف جدیدتری ایجاد می کند که یکی از آن ها می تواند فروش خارجی و صادرات باشد. این کار زمانی امکان پذیر است که کارت بازرگانی داشته باشید. کارت بازرگانی برگ ورود به دنیای واردات و صادرات است. بنابراین، با اخذ کارت بازرگانی نه تنها می توانید وارد صادرات کالا و خدمات شوید حتی می توانید برای واردات با هزینه مناسب و خرید جنس و کالای دلخواه اقدام کنید. ضمن اینکه همانطور که اشاره شد برای ثبت برند خارجی نیز داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

  • تیم خود را تکمیل کنید

یکی از اتفاقات خیلی خوبی که بعد از ثبت شرکت برای شما خواهد افتاد داشتن همراهانی خواهد بود که در قالب شریک با شما خواهند بود. شریکانی که تعهد و قرارداد قانونی دارند و این باعث همراهی بهتر و اعتماد بیشتر بین اعضا می شود. اما در روند کار به منظور ارتقا سطح کارامدی شرکت، بهتر است با انتخاب و استخدام افراد و کارمندان و شریکان تواناتر سطح توانایی تیمی خود را بهبود دهید.

به دنیای حرفه ای ها خوش آمدید

  • اهداف و برنامه های به روز داشته باشید

برای حرفه ای شدن نیاز است که قالب حرکتی منظمی داشته باشید و فرایند ها و اهداف خود را مرتبا به روز رسانی کنید. شرکت هایی که نمی توانند خود را با تغییرات روز افزون همراه کنند محکوم به شرکت و نابودی هستند.

 با ثبت شرکت و تشکیلات حقوقی و داشتن اهداف به روز و به دنبال آن طرح توسعه و ثبت برند برای برند سازی و داشتن کارت بازرگانی به منظور ورود به دنیای خارج از کشور و به روز رسانی هر یک از این اهداف و برنامه ها به صورت دوره ای می توانید به راحتی خود را عضوی از خانواده حرفه ای ها بدانید.

موسسه ویونا به منظور ارتقا کسب و کار شما، پیشنهادات و راهکارهای بسیار خوبی برای شما دارد. شما می توانید با استفاده از تخصص و مشاوره ، مشاوران و کارشناسان حرفه ای ما در مدت کوتاهی خود را عضوی از خانواده حرفه ای ها بدانید.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار