واکسیناسیون بیش از ۵۱ هزار رأس دام در دهستان عربخانه

طی چهار ماهه نخست امسال ۵۱ هزار و ۳۴۳ رأس دام علیه بیماری‌های مختلف در حوزه پست دامپزشکی دهک واکسینه شدند.

راه انجام رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۵۱ هزار و ۳۴۳ نوبت سر دام در دهستان عربخانه توسط پست دامپزشکی دهک علیه بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آگالاکسی به صورت رایگان واکسینه شدند.

او افزود: طی چهار ماهه نخست امسال ۳۰ هزار و ۸۵ رأس دام سبک در حاشیه مناطق حفاظت شده و مناطق پرخطر دهستان عربخانه علیه بیماری ppr واکسیناسیون شدند.

راه انجام به واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۹۴۵ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در حوزه پست دامپزشکی دهک اشاره کرد و اظهار کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که سبب کاهش شدید تولیدات دامی در دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گوسفند و بز می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: تب مالت یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و اساسی‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری در انسان‌ها کنترل و ریشه کنی آن در جمعیت حیوانی است.

او گفت: در این مدت ۸ هزار و ۱۱ رأس بره و بزغاله ماده علیه بیماری بروسلوز ایمن سازی شدند.

راه انجام از واکسیناسیون ۹۲ قلاده سگ علیه بیماری هاری خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۲۱۰ رأس دام سبک علیه بیماری آگالاکسی واکسینه شده اند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.