رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر از عملکرد دونالد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهار نظری از ناکارآمدی نظام پزشکی و سلامت در این کشور انتقاد کرد و بار دیگر اقدامات ترامپ در مقابله با ویروس کرونا را زیر سوال برد.

او از حمایت جمهوری‌خواهان از اقدامات نسنجیده ترامپ هم ابراز نارضایتی کرد.

پلوسی ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «جمهوری‌خواهان در تلاشند تا شبکه ایمنی کشور را تضعیف کنند و نهایتا آن را از بین ببرند».

او همچنین وضعیت سلامت را برای قشر آسیب‌پذیر آمریکا نگران‌کننده توصیف کرده است.

پلوسی پیش از این و در روز یکشنبه هم از رئیس جمهور آمریکا بابت اقداماتش در مواجهه با آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده بود و این را هم گفته بود که آنچه ترامپ انجام می‌دهد، مغایر با قانون آمریکاست.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، اختلافات سیاسی در این کشور رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. چهره‌های شاخص دموکرات، ترامپ را به «بی‌خیالی» در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده‌اند و معتقدند که اگر کاخ سفید زودتر از این ها فکری به حال شیوع کرونا در این کشور می‌کرد، آنگاه این ویروس تا این حد شایع نمی‌شد.

ترامپ اما در عوض و به جای پاسخگویی در خصوص ضعف مدیریت خود سعی می‌کند تا چین را در این‌ باره متهم کند. او معتقد است که چین از همان ابتدا نباید اجازه می‌داد که ویروس کرونا از این کشور خارج شود. 

شیوع کرونا همچنین باعث شده تا دموکرات‌ها یک خوراک خوب سیاسی پیدا کنند و در آستانه انتخابات عرصه را بر ترامپ تنگ‌تر کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار