مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد امسال ۲۶۰ تن زیتون از باغات استان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش ‏بینی می‏ شود امسال ۲۶۰ تن میوه زیتون از باغات استان برداشت شود که از این مقدار ۳۱ تن روغن قابل استحصال خواهد بود.

او با اشاره به اینکه مساحت باغات زیتون استان بالغ بر ۶۲۵ هکتار است که ۴۱۰ هکتار آن بارور است افزود: پارسال میزان برداشت زیتون از باغات استان ۴۲۸ تن بوده است.

رضایی عنوان کرد: شهرستان‌های نهبندان، طبس ‏و سربیشه بیشترین میزان تولید زیتون استان را به خود اختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: قسمتی ازروغن زیتون تولید شده استان مصرف داخلی دارد و قسمت عمده آن در سایر استان‌ها به فروش می‏ رسد.

رضایی بیان کرد: میزان درآمد سالانه استان از این محصول حدود ۲۸ میلیارد ریال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه درخت زیتون دارای تناوب باردهی است عملکرد باغات زیتون در سال‌های مختلف متفاوت است.

او ادامه داد: متوسط عملکرد پارسال هزار و ۴۱ کیلوگرم در هکتار بوده و پیش بینی می‏ شود عملکرد امسال این محصول ۶۴۰ کیلو گرم در هکتار باشد.

رضایی افزود: محصول زیتون استان بسته به نوع رقم و شرایط آب و هوایی هر منطقه از نیمه اول شهریور ماه به منظور تهیه کنسرو قابل برداشت بوده و پس از رسیدن تا اواخر آبان به منظور تهیه روغن برداشت می ‏شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: زیتون دارای ارقام متعدد است که از نظر نوع میوه تولیدی به ارقام روغنی، کنسروی و دو منظوره تقسیم بندی می ‏شوند.

او بیان کرد: پارسال یک دستگاه روغن کشی زیتون با ظرفیت ۵۰۰ کیلو گرم در ساعت به ارزش ۹ میلیارد ریال توسط یکی از باغداران شهرستان نهبندان خریداری شد.

رضایی تصریح کرد: با خرید دستگاه مذکور هم اکنون تعداد دستگاه‌های روغن کشی استان که به باغداران زیتون کار خدمات می‌دهد ۳ دستگاه است.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.