سفیر ترکیه در بغداد احضار شد

وزارت خارجه عراق ضمن احضار سفیر ترکیه، اعتراض بغداد به تجاوز این کشور به شمال عراق را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بغداد مراتب اعتراض رسمی خود را به ترکیه بابت حمله به شمال عراق و منطقه کُردنشین ابراز کرد. وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله روز سه‌شنبه ترکیه به منطقه کردستان، سفیر آنکارا را احضار کرد و مراتب اعتراض شدید بغداد به او ابلاغ شد.

وزارت خارجه عراق طی این دیدار، به سفیر ترکیه یادآوری کرده که آنکارا مسئول حمله اخیر به شمال این کشور بوده و اینکه آنکارا باید در خصوص جان باختن شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی عراق مسئول باشد.

ترکیه روز سه‌شنبه، حمله‌ای پهپادی را در مناطقی از شمال عراق انجام داد. در پی این یورش، چهار نیروی گارد مرزی از جمله دو افسر و دو سرباز وظیفه کشته شدند.

برخی از رسانه‌های عراقی، اعلام کردند که  ترکیه در حمله پهپادی اخیر، تجمع مسئولان نظامی عراق را هدف قرار داده است. در مقابل، برخی از رسانه‌ها هم اعلام کردند که ترکیه به اشتباه یک فروند خودروی نظامی عراق را هدف قرار داده است.

رئیس جمهور عراق هم حمله پهپادی ترکیه را شدیدا محکوم کرده و آن را تجاوزی آشکار به اراضی عراق اعلام کرده است. بغداد همچنین اقدام اخیر آنکارا را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی عراق خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار