الزام شناسنامه عکس دار برای ثبت نام دانش آموزان پایه نهم دبیرستان در استان مرکزی لغو شد.

  به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با لغو الزام شناسنامه عکس دار برای ثبت نام دانش آموزان پایه نهم دیگر ثبت نام این دانش آموزان نیاز به شناسنامه عکس دار ندارد.

قبادی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با توجه به شرایط کرونایی در استان و برای جلوگیری از تجمعات غیر ضروری در ادارات ثبت احوال الزام شناسنامه عکس دار برای ثبت نام دانش آموزان پایه نهم دبیرستان لغو شد.

قبادی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی مقرر شد از فردا سه‌شنبه دانش آموزان پایه نهم برای ثبت نام الزامی به شناسنامه عکس دار نداشته باشند.

او اضافه کرد: با آغاز سال تحصیلی و در شرایط مناسب خدمات عکس دار کردن شناسنامه دانش آموزان بالای ۱۵ سال سن در مدرسه انجام خواهد شد.

به گفته فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود و در شهرستان‌های سفید مدارس به صورت عادی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد و دانش اموزان با رعایت ضوابط بهداشتی در سرکلاس درس حضور خواهند یافت.

در شهرستان‌های زرد فعالیت مدارس همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان خواهد بود وفعایت مدارس در شهرستان‌های قرمز هم مانند سال گذشته   به صورت آموزش از راه دور از طریق فضای مجازی و شبکه شاد خواهد بود.

استان مرکزی ۲ هزار و ۲۶۹ مدرسه دارد که ۲۲۷ هزار دانش آموز دراین مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.