بندخاکی عورکی چابهار با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار سیستان وبلوچستان، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مسعود منصور  معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: بندخاکی عورک به طول هشت هزار و۴۰۰ متر، عرض تاج سازه چهار متر و حجم عملیاتی خاکی آن ۱۳۲ هزار و ۲۳۵ مترمکعب و نوع سازه بندخاکی با تراکم ۹۵ درصد است.

مسعود منصور افزود:دبی طراحی شده برای این بند خاکی، دبی سیلاب ۲۵ ساله چهار هزار و ۹۲۳ مترمکعب بر ثانبه و دبی سیلاب ۵۰ ساله پنج هزار و۹۸۱ مترمکعب بر ثانیه است.

او کنترل و هدایت سیلاب رودخانه کاجو، مدیریت وکنترل گسترش گالی ها در حوزه کاجو برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و مسکونی و زیرساخت‌ها را از جمله اهداف ساخت این بند خاکی عنوان کرد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار هم افزایی همه دستگاه ها در مبارزه با پدیده خطرناک گرگروها (فرسایش خندقی خاک) شد و بر تشکیل کارگروه استانی با محوریت استانداری و حضور دستگاه های مرتبط تاکید کرد.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز بر اهمیت حفظ خاک و احیای کشاورزی این منطقه مستعد و توسعه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و پیگیری تامین اعتبار تاکید کرد و افزود: زمینهای دشتیاری، پلان، پیرسهراب و عورکی و سایر مناطق چابهار در تولید انواع محصلات کشاورزی، سبزی و صیفی، میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری اهمیت زیادی دارند.

احمدعلی موهبتی از توجه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مهار گرگروها و ساخت بندهای آبخیزداری قدردانی کرد و اظهارداشت: از خواسته‌های مهم مردم انجام این‌گونه کارهاست که رضایت آنان را جلب می‌کند.

او  گفت: گرگروها از تهدیدات جدی فرسایش خاک در شهرستان های چابهار و دشتیاری هستند و باید هر چه سریعتر جلوی این پدیده مخرب با اجرای طرح های آبخیزداری گرفته شود.

 استاندار سیستان وبلوچستان از آخرین روند پروژه های در دست ساخت فرودگاه بین المللی چابهار، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، حاشیه نشینی، منطقه آزاد چابهار بازدید و بر تکمیل به موقع این پروژه ها تاکید کرد.

موهبتی با خانواده مرحوم حمیدالله سردارزهی دیدار و با حضور بر مزار وی با قرائت فاتحه یاد وخاطره این منادی صلح و آرامش در منطقه بلوچستان را گرامی داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار