مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۳ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۳ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

 جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق موادمخدر و کشف یک تن و ۳۶ کیلوگرم تریاک در شهرستان‌های سیب و سوران و خاش خبر داد.

سردار احمد طاهری اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش و سیب و سوران با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او  افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر خاش روز گذشته با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی روستای "گونیچ" این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که خود را در محاصره پلیس دیدند اقدام به فرار و تیراندازی به سمت ماموران انتظامی کرده که در نهایت با عکس العمل سریع تکاوران پلیس، هر ۲ خودروی قاچاقچیان توقیف و ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی در بازرسی از خودروهای آنها ۶۷۶ کیلو و ۷۰۰گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

او بیان کرد: در عملیاتی دیگر عصر روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیب و سوران با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند را که به وسیله یک دستگاه وانت تویوتا در حوالی روستای "گواده" در حال انتقال مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

سردار طاهری بیان کرد: قاچاقچیان با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید و قاچاقچی دیگر نیز دستگیر شد.

او افزود:در این عملیات و در بازرسی از خودروی توقیفی از قاچاقچیان ۳۶۰کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات موفق در مجموع یک تن و ۳۶ کیلو و۷۰۰ گرم تریاک کشف شده است بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق موادمخدر تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی استان با تمام توان در گلوگاه ها و ورودی های مرزی حضور فعال دارد و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش می‌کند و این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کرده است.

دستگیری سردسته باند سرقت در مسیر پایانه مرزی میلک

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سردسته باند سرقت در مسیر پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند خبر داد.

سردار " احمد طاهری  گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه افرادی در مسیر پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند اقدام به سرقت و اخذ وجه نقد از رانندگان ترانزیت محور‌های مواصلاتی شهرستان می‌کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، این افراد سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ با شیوه و شگرد خاص در صف ترانزیت در داخل کشور و قبل از خروج رانندگان خودرو‌های سنگین از کشور، به صورت شبانه و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت وجه نقد از رانندگان خودرو‌های سنگین می‌کردند.

"سردار طاهری" افزود: در این اقدام مجرمانه اعضای این باند وقتی در برخی اقدامات مجرمانه خود موفق به سرقت نمی‌شدند، اقدام به پاره نمودن چادر کانتینر تریلی رانندگان می‌کرده و ضمن خسارت به خودرو آنان از محل متواری می‌شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به تحقیقات اطلاعاتی و انتظامی پلیس شهرستان هیرمند برای دستگیری اعضاء این باند، نهایتا ماموران موفق شدند، سرکرده و عضو اصلی این باند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

او  با بیان این که مالبختگان هویت فرد دستگیر شده را تاییدکردند، بیان داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و با توجه به شناسایی دیگر اعضاء این باند، اقدامات انتظامی برای دستگیری سایر اعضاء ادامه دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برقراری و حفظ امنیت مطلوب و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی، تقویت گشت‌های هدفمند در مناطق آسیب پذیر با قاطعیت با مجرمان و متخلفان برخورد می‌کند و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش کنند.

حدود ۲ تن برنج قاچاق در محور نیکشهر به ایرانشهر کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف و ضبط یک تن و ۹۶۰ کیلوگرم برنج پاکستانی قاچاق شدند.

سرهنگ حمید نوری اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا فرماندهی انتظامی شهرستان نیکشهر در ۲۴ ساعت گذشته در راستای مبارزه با قاچاق کالا، هنگام انجام ایست بازرسی و کنترل وسایل نقلیه در محور نیکشهر به ایرانشهر به ۲ دستگاه خودرو مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها یک تن و ۹۶۰ کیلوگرم برنج قاچاق پاکستانی کشف شد.

او بیان کرد: متاسفانه قاچاق بی رویه کالا خسارت‌های زیادی را به بخش‌های کشاورزی، تولید کنندگان و مصرف کنندگان وارد کرده است که تلاش همکاران ما بر این است تا با این پدیده شوم مبارزه جدی شود

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیکشهر ادامه داد: از مردم تقاضا می‌شودتا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۵ فقره سرقت در خاش

در احرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان خاش ۲ سارق حرفه‌ای دستگیر و ۱۵ فقره سرقت دراین شهرستان کشف شد.

 سرهنگ "مسلم بزی  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و مقابله با مجرمان با هدف دستگیری سارقان و فروشندگان موادمخدر، ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان با کار اطلاعاتی ۲ سارق حرفه‌ای و یک توزیع کننده موادمخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خاش بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیر زیادی وسایل سرقتی و سلاح و مهمات از شامل ۲ قبضه سلاح گرم، ۶ عدد خشاب، ۳۸ تیر جنگی، یک کلت کمری با خشاب و ۵ عدد فشنگ، ۲ عدد دیش و ۲ عدد رسیور کشف شد.

سرهنگ بزی با بیان انجام تحقیقات پلیسی بر برروی سارقان دستگیرشده و کشف ۱۵ فقره انواع سرقت، بیان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخوردقاطع با مخلان نظم عمومی و رضایتمندی شهروندان بصورت مستمر در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار